به گزارش خبرنگار مهر، حیدر داوودیان ظهر سهشنبه در حاشیه بازدید از پروژه با بیان اینکه با اجرای اپوکسی روی عرشه عملیات ساخت پل به نقطه پایانی میرسد، اظهار کرد: فرآیند ساخت پل با حمایتهای ویژه دولت و پیگیریهای استاندار مازندران در ماههای گذشته طبق برنامه و با سرعت مناسب ادامه یافت و اکنون به مرحله پایانی رسیده است.
وی افزود: با توجه به فلزی بودن عرشه پل، به جای آسفالت کردن سطح این سازه از پوشش اپوکسی استفاده میشود. ظرافتها و حساسیتهای اجرای اپوکسی بسیار بیشتر از اجرای آسفالت است و بر همین اساس طبق برنامهریزیها تکمیل و پایان فرآیند اجرای اپوکسی عرشه پل بین سه تا چهار هفته طول میکشد.
مدیرعامل شرکت آب منطقهای مازندران خاطرنشان کرد: روکش آسفالت اپوکسی از نظر فنی و ساختار مواد و سنگدانهها تفاوتها و مزیتهایی نسبت به آسفالت معمولی دارد که در برخی نقاط حساس به ویژه روی عرشههای فولادی مورد استفاده قرار میگیرد. اجرای روکش آسفالت اپوکسی علاوه بر اینکه به حفاظت از عرشه فولادی پل کمک میکند، در کاهش لغزندگی نیز اثرگذاری بالایی دارد.
داوودیان با اشاره به انجام تست بار سازه فلزی پل بزرگ سد گلورد، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه همه اقدامات سازهای اعم از نصب قطعات، حفاظها، نورپردازی، برقکشی و بررسیهای فنی و ایمنی از جمله تست بار این پل انجام شده، با اجرای روکش اپوکسی عملیات ساخت پل پایان مییابد.
وی با بیان اینکه اجرای آسفالت جادههای جایگزین ۲ طرف پل نیز همزمان با انجام پوشش اپوکسی عرشه پل انجام میشود، اظهار کرد: عملیات آسفالت جاده در ۲ سمت پل نیز همزمان آغاز شده است. در سمت روستای رودبار و ضلع شمالی پل یکهزار و ۲۵۰ متر و در ضلع جنوبی (سمت روستای ولم) ۸۰۰ متر آسفالت اجرا میشود.
مدیرعامل شرکت آب منطقهای مازندران اظهار کرد: همه تمهیدات برای اینکه بتوان پل را تا هفته دولت به بهرهبرداری برسانیم فراهم است و تلاش میکنیم که با همراهی همه مسؤولان دستگاههای مرتبط و پیگیریها و حمایتهای استاندار به زودی شاهد بهرهبرداری از این پل باشیم.