به گزارش سازمان توسعه تجارت ایران، فرازچمنی امروز با اشاره به اهمیت بازار صربستان برای ایران، گفت: صربستان با جمعیت کمتر از ۷میلیون نفر، شاید به تنهایی بازار بزرگی تلقی نشود اما اهمیت این بازار از حیث ژئوپولیتیک آن در قاره اروپا برای ما دارای اهمیت است و وجود زیرساختهای تجاری این کشور میتواند برای ما بهعنوان یک هاب تجاری تلقی شود. به گفته وی؛ در پایان سال ۱۴۰۳، حجم تجارت دو کشور به حدود ۶۵میلیون دلار نزدیک شد که به نظر میرسد، ۵۵.۴درصد افزایش داشته است؛ لازم به ذکر است تراز تجاری همچنان برای ایران مثبت است.
رایزن بازرگانی ایران در صربستان، پیشبینی کرد: تا پایان سال ۱۴۰۵، بتوانیم حجم تجارت ایران و صربستان را به ۳۰۰ تا ۴۰۰میلیون دلار ارتقا دهیم. چمنی ضمن برشمردن مهمترین اقلام صادراتی ایران به صربستان در یک سال گذشته، گفت: پلی استایرن، پلی اتیلن، خرما، پسته، انجیرخشک، انبه و آناناس تازه، تنباکو، قیر و محصولات نفتی مهمترین کالاهای صادراتی و کود فسفات، ماشینآلات صنعتی و تجهیزات راکتورها، غلات، نهادههای دامی، بذر و نهال، مواد شیمیایی غیرارگانیک، چوب و برخی تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی مهمترین کالاهای وارداتی از صربستان بودند.