چنین اقدامی از سوی یک استودیو فروش بلیت فیلم از یک سال زودتر اقدام بسیار نادر است، اما میزان انتظار برای فیلم جدید نولان، پس از موفقیت حیرتانگیز «اوپنهایمر» در سال ۲۰۲۳ که با فروش جهانی ۹۷۵ میلیون دلاری و جایزه اسکار بهترین فیلم همراه بود، این تصمیم را توجیهپذیر کرده است.
بخش بازاریابی یونیورسال پیش از آنکه تولید فیلم «اودیسه» به پایان برسد، فعالیت تبلیغاتی خود را آغاز کرده است. تیزر تریلری حدودا یک دقیقهای از این فیلم به تازگی بهصورت انحصاری پیش از نمایش فیلمهای «دنیای ژوراسیک: تولدی دوباره» (Jurassic World Rebirth) و «سوپرمن» در سینماها پخش شده و موجی از هیجان را بیش از یک سال مانده به اکران رسمی فیلم ایجاد کرده است.
این تیزر هنوز بهصورت آنلاین منتشر نشده و این موضوع مطابق با رویکرد همیشگی نولان برای حفظ تجربه سینمایی بر پرده بزرگ است.
فیلم «اودیسه» که اقتباسی مدرن از حماسه یونانی هومر است، با بازی مت دیمون در نقش اودیسئوس، پادشاه ایتاکا ساخته شده و سفر طولانی، خطرناک و پرماجرای او پس از جنگ تروآ برای بازگشت به خانه را روایت میکند. در این فیلم ستارههایی چون تام هالند در نقش پسرش، تلماخوس، آن هتوی، زندایا، لوپیتا نیونگو، رابرت پتینسون، شارلیز ترون و جان برنتال در کنار دیمون حضور دارند. نولان برای ساخت این پروژه بار دیگر با استودیوی یونیورسال همکاری کرده؛ همان استودیویی که ساخت فیلم «اوپنهایمر» را نیز بر عهده داشته است.
«اودیسه» نخستین فیلمی خواهد بود که بهطور کامل با دوربینهای آیمکس فیلمبرداری شده است. نولان از زمان ساخت فیلم ابرقهرمانی «شوالیه تاریکی» در سال ۲۰۰۸، که برای اولین بار از دوربینهای آیمکس در صحنههای اکشن استفاده کرد، همواره به این فرمت وفادار بوده است. از آن زمان تاکنون، او از این فناوری در فیلمهایی چون «تلقین»، «میانستارهای»، و «تنت» نیز بهره برده تا مقیاس و شکوه آثارش را ارتقا دهد.