استارتاپ هوش مصنوعی Perplexity با جذب سرمایه جدید توانسته ارزش خود را به ۱۸ میلیارد دلار افزایش دهد.
به گزارش بلومبرگ، استارتاپ Perplexity که موتور جستجوی مبتنیبر هوش مصنوعی آن نام خود را بهعنوان یکی از رقبای گوگل مطرح کرده، در جدیدترین دور جذب سرمایه توانسته سرمایه جدیدی را از سرمایهگذاران جذب کند که ارزش این استارتاپ را به ۱۸ میلیارد دلار میرساند.
منبعی آگاه به بلومبرگ گفته که Perplexity در این تأمین مالی ۱۰۰ میلیون دلار سرمایه جذب کرده است. به گفته این فرد، این معامله ادامه دور قبلی جذب سرمایه چند ماه پیش است که در آن ارزش شرکت ۱۴ میلیارد دلار برآورد شده بود.
این سرمایهگذاریها نشاندهنده هجوم سیلیکونولی برای حمایت از برترین استارتاپهای حوزه هوش مصنوعی است. Perplexity هنوز بهصورت رسمی به این موضوع واکنشی نشان نداده است.
در ماه مارس، بلومبرگ گزارش داد که Perplexity در تلاش برای جذب سرمایهای ۱ میلیارد دلاری با ارزشی معادل ۱۸ میلیارد دلار است که این مبلغ شامل سرمایه جذبشده در همان دور نیز میشد. اما پیش از ادامه مسیر، این شرکت سرمایهگذاری کوچکتری با ارزشگذاری ۱۴ میلیارد دلاری انجام داد. اکنون با تزریق سرمایه جدید، Perplexity دوباره به هدف ارزشگذاری اولیه خود رسیده است.
Perplexity اخیراً از مرورگر جستجوی اینترنتی اختصاصی خود با نام کومت رونمایی کرده که بهنوعی رقیب گوگل کروم محسوب میشود. این مرورگر از هوش مصنوعی Perplexity بهعنوان موتور جستجوی پیشفرض استفاده میکند.
استارتاپ Perplexity که در سال ۲۰۲۲ تأسیس شده، به یکی از برجستهترین شرکتها در استفاده از هوش مصنوعی مولد برای باز تعریف خدمات اصلی اینترنت تبدیل شده است. این استارتاپ در سال گذشته ارزش خود را از ۱ میلیارد دلار به ۳ میلیارد دلار افزایش داد و سپس چند ماه بعد بار دیگر توانست ارزش خود را سه برابر افزایش دهد.
مدیرعامل Perplexity اخیراً گفته که مهندسان این استارتاپ به استفاده از ابزارهای کدنویسی هوش مصنوعی ملزم شدهاند و همین موضوع زمان کدنویسی را از ۳-۴ روز به یک ساعت کاهش داده است.