به گزارش خبرنگار مهر، علی پیرجاهد عصر شنبه در جریان بازدید از مناطق عشایری، با طرح این پرسش تأملبرانگیز که «آیا کودکان عشایر به برنامههای تابستانی نیاز دارند؟» به کمتوجهی نهادهای فرهنگی و آموزشی نسبت به جامعه عشایری در ایام تابستان اشاره کرد.
وی تصریح کرد: در حالی که در شهرها و حتی روستاها، طرحهای متنوعی برای غنیسازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان اجرا میشود، دانشآموزان عشایری در مناطق ییلاقی از چنین امکاناتی بیبهره ماندهاند.
مدیرکل امور عشایر استان اردبیل با ابراز نگرانی از این وضعیت گفت: بچههای عشایر بدون هیچ برنامه مشخصی، خود باید برای پر کردن اوقات فراغتشان تلاش کنند؛ نه مربی دارند، نه کارگاه فرهنگی، نه اردوی تابستانی در حالی که باید عدالت آموزشی و فرهنگی در کشور برقرار شود.
پیرجاهد افزود: اگر چه شرایط زندگی عشایر خاص است اما نباید کودکان آنها از فرصتهای تربیتی و رشد فردی استفاده نکنند بلکه نهادهای متولی باید با نگاه عادلانه، برای این بخش از جامعه نیز برنامهریزی کنند.
وی خواستار ورود جدی آموزش و پرورش، بسیج فرهنگی و سایر دستگاههای مسئول به مسئله اوقات فراغت عشایر شد و خاطرنشان کرد: محرومیت فرهنگی باید به موقع جبران شود چراکه آینده فرزندان عشایر را متأثر خواهد کرد.