از انتقاد به کارآیی کارت‌های شارژ شده سامانه «شهرزاد» تاضرورت مدیریت هوشمندانه منابع آب

صدا و سیما یکشنبه 29 تیر 1404 - 13:12
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران به کارآیی کارت‌های شارژ شده توسط سامانه «شهرزاد» و کار نکردن کارت‌ها در اتوبوسرانی انتقاد کرد.
از انتقاد به کارآیی کارت‌های شارژ شده توسط سامانه «شهرزاد» تا
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، سید جعفر تشکری هاشمی، در تذکر پیش از دستور خود در جلسه امروز شورای شهر تهران با اشاره به موضوع جریمه ورود به طرح ترافیک در روز‌های حملات تروریستی رژیم صهیونیستی، گفت: در جلسه گذشته درباره رفع مشکل شهروندانی که در روز‌های حمله تروریستی رژیم صهیونیستی وارد طرح ترافیک شده بودند و بنابر اطلاع‌رسانی شورا، تصور می‌کردند ورودشان مجاز است، بحث کردیم. برای حل این مسئله دو روش پیشنهاد شد و قرار بود امروز طرحی را به صحن شورا بیاوریم.
 
وی با بیان اینکه خوشبختانه طبق اطلاع رسمی که به دست ما رسید، شورای ترافیک تهران از تاریخ ۲۵ خرداد تا ۸ تیر، ورود خودرو‌ها به محدوده طرح ترافیک را مجاز اعلام کرده است، افزود: بنابراین تمام شهروندانی که در این بازه زمانی وارد طرح شده‌اند، مطابق مصوبه شورای ترافیک ترددشان مجاز محسوب می‌شود.
 
آقای تشکری هاشمی درباره وظایف سازمان فاوا، افزود: فاوا موظف است مواردی که در سامانه‌های مختلف شهرداری درباره تردد این افراد ثبت شده را حذف و به ذی‌نفعان اطلاع‌رسانی کند، همچنین درباره طرح تخفیف خدمات حمل‌ونقل در سامانه شهرزاد در شورای شهر مصوب شد که کسانی که خدمات حمل و نقلی خود را از سامانه "شهرزاد" خریداری کنند، از ۱۰ درصد تخفیف بهره‌مند شوند.
 
وی ادامه داد:، اما طبق گزارش‌های رسیده، افرادی که بلیت خود را از طریق این سامانه شارژ کرده‌اند، فقط می‌توانند از مترو استفاده کنند و این کارت‌ها در شبکه اتوبوسرانی معتبر نیست.
 
 آقای تشکری هاشمی با بیان اینکه این مشکل باید به فوریت رفع شود، تأکید کرد: باید نسبت به حل این مسئله اقدام شود تا کسانی که کارت‌های خود را از سامانه شهرزاد شارژ می‌کنند، امکان استفاده کارت‌هایشان در اتوبوس را نیز داشته باشند.
 
وی همچنین به یکی دیگر از مغایرت‌های ثبت‌شده در سامانه «شهرزاد» اشاره کرد و گفت: در بخش خرید بلیت با QR کد نیز مغایرت‌هایی وجود دارد. قیمت مصوب خرید بلیت با QR کد، ۵ هزار و ۲۰۰ تومان است، اما سامانه شهرزاد تنها ۳ هزار و ۷۰۰ تومان از حساب کاربر کسر می‌کند. این به معنای برداشت هزار و ۵۰۰ تومان کمتر از مبلغ واقعی است که موجب نفع نداشتن برای شهرداری می‌شود. از شهرداری می‌خواهیم مبالغ ثبت‌شده در سامانه‌ها را راستی‌آزمایی کرده و اصلاحات لازم را انجام دهد تا هم حقوق شهروندان حفظ شود و هم شهرداری از زیان مالی جلوگیری کند.
 
ضرورت مدیریت هوشمندانه و فوری منابع آب برای حفاظت از فضا‌های سبز شهری
 
در ادامه عضو شورای اسلامی شهر تهران بر ضرورت مدیریت هوشمندانه و فوری منابع آب برای حفاظت از سرمایه‌های سبز شهری تاکید کرد.
 
زهرا شمس احسان در تذکر پیش از دستور خود در جلسه امروز شورای شهر تهران با بیان اینکه شهر تهران در شرایط پیچیده‌ای از محدودیت‌های منابع آبی و خشک‌سالی‌های مکرر قرار دارد، گفت: این واقعیت تلخ، ضرورت اتخاذ رویکردی هوشمندانه و دقیق در مدیریت منابع آب و صیانت از فضا‌های سبز شهری را بیش از پیش نمایان ساخته است.
 
رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه سرمایه‌های فیزیکی ارزشمندی مانند درختان و پارک‌های شهر، از ارکان حیاتی پایداری اکولوژیکی و زیست‌پذیری تهران به شمار می‌آیند که حفظ و ارتقاء آنها باید در اولویت سیاست‌های مدیریت شهری قرار گیرد، گفت: با توجه به پیامد‌های ناگوار کاهش آبیاری و مراقبت ناکافی از این سرمایه‌های زیست‌محیطی، تضعیف و نابودی فضا‌های سبز، علاوه بر آسیب جدی به کیفیت هوا و سلامت شهروندان، منجر به خسارات جبران‌ناپذیری در اکوسیستم شهری خواهد شد.
 
خانم شمس احسان با تاکید بر اینکه هرگونه محدودسازی بدون برنامه‌ریزی دقیق و متوازن در تأمین آب، یا تهدید به قطع آب در واقع تهدیدی مستقیم علیه میراث طبیعی و دارایی‌های زیست‌محیطی این کلانشهر است گفت: انتظار می‌رود شهرداری تهران با اتخاذ تدابیر مدیریت هوشمندانه، تقویت همکاری‌های بین‌بخشی با اداره آب و فاضلاب شهر و استان تهران و به‌کارگیری راهکار‌های نوین، اقدامات عاجل و مؤثری را در راستای حفظ و تقویت فضا‌های سبز شهر اتخاذ کند، تا دستاورد‌های دهه‌ها تلاش و سرمایه‌گذاری در این حوزه، در برابر چالش‌های فعلی و آینده، مصون باقی بماند.
 
طرحهای فنی و عمرانی پایتخت گره از کار مردم باز کرد
 
عضو شورای شهر تهران اعلام کرد که تمام طرح های فنی و عمرانی در شهر کاربردی است و گره‌ای از کار مردم باز کرد که قابل تقدیر است.
حجت السلام محمد آقامیری در تذکر پیش از دستور خود در جلسه امروز شورای شهر تهران با اشاره به اجرای زیرگذر جنوب به جنوب بزرگراه شهید چمران، گفت: در سال ۱۳۹۸ پل گیشا جمع آوری شد و عملاً دسترسی به خیابان گیشا حذف شد و ترافیک در محدوده بزرگراه شهید حکیم و خیابان جلال آل احمد را به دنبال داشت که پس از آن اجرای زیرگذر جنوب به جنوب بزرگراه شهید چمران از تابستان سال ۱۴۰۲ آغاز شد و ترافیک در این محدوده و دسترسی را تسهیل کرد.
 
وی با بیان اینکه اتصال بزرگراه شهید همدانی به بزرگراه شهید خرازی دیگر طرحی بود که بخشی از ان در سال ۱۳۹۶ اجرا شد، اما جزء طرح های نیمه کاره بود، خاطرنشان کرد: طرح سوم در راستای تکمیل گردش‌های ترافیکی صورت گرفت و تقاطع بزرگراه شهید همت و شهید اشرفی اصفهانی یکی از این طزحها بود که دسترسی‌های شرقی تکمیل شده و دسترسی‌های غربی باقی مانده بود. به دلیل هزینه بالای تملک، اجرای آن غیر ممکن بود که با مهندسی ارزش در معاونت فنی و عمرانی، دسترسی‌های غربی نیز به اجرا رسید.
 
رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران با بیان اینکه دسترسی کندرو به تندروی بزرگراه آزادگان چهارمین طرحی بود که به علت  تخلیه نشدن  بار ترافیکی در این محدوده، ازدحام خودرو‌ها و ترافیک سنگین را به دنبال داشت و طرح در بهمن ماه سال گذشته آغاز شد و در روز‌های اخیر به بهره برداری رسید، گفت: تمام طرحها کاربردی است و گره‌ای از کار مردم باز کرد که قابل تقدیر است.
 
در ادامه مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینکه معاونت فنی و عمرانی شهرداری طرحها را در مدت زمانی که باید، به نتیجه رساند و در خدمت مردم قرار داد، گفت: امیدواریم رضایت آنها را به دنبال داشته باشد.
 
۱۰ مشکل در پایانه جدید شرق تهران؛ از ایجاد گره ترافیکی تا پروژه ساخت مترو
عضو شورای شهر تهران با اشاره به مشکلات پایانه جدید شرق، گفت: در این پایانه نیاز به جدول زمان بندی برای پیگیری طرحهای زیرساختی از جمله موضوع مترو، ژنراتور، خوابگاه و برق اضطراری داریم.
 
مهدی اقراریان با اشاره به وضع ترمینال شرق تهران، گفت: ۱۱ تعاونی اتوبوسرانی و ۱۱ تعاونی سواری در پایانه شرق مستقر هستند؛ موضوع انتقال پایانه شرق قدیم و جدید مشکلاتی داشتند که خداراشکر در حال رفع است. شرکت‌ها نیز حداکثر همکاری را داشتند تا نقل و انتقال صورت بگیرد.
وی با بیان اینکه در بازدید از این پایانه ۱۰ مورد احصا شد و قرار شد این موضوعات دنبال شود، گفت: مسئله نقل و انتقال مسافر‌هایی که قبلا به محل پایانه قدیم می‌آمدند باید پیگیری و بازنگری شود و در این راستا نیاز به جدول زمان بندی برای پیگیری طرحهای زیرساختی از جمله موضوع مترو، ژنراتور، خوابگاه و برق اضطراری داریم.
 
عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه تعریض خیابان دماوند موضوع دیگری است که گره ترافیکی ایجاد کرده و باید این مشکل رفع شود، گفت: مسئله بعدی جایگاه سوخت جدید است که باید پیگیری شود. همچنین بحث دو ماه تنفس اجاره بهای غرف بود که قرار بود این غرف اول مهر ۱۴۰۳ افتتاح شوند و دو ماه تنفس ایجاد شود؛ اما ۱۶ آذر افتتاح شدند و نیاز به مساعدت برای ایجاد این تنفس در تاریخ وجود دارد.

وی ادامه داد: حل مسائل ترمینال شرق تهران نیازمند همکاری بین بخشی در ابعاد گونان شهرداری تهران است و امیدواریم با همکاری معاونت حمل و نقل ترافیک و دیگر بخش‌ها مشکلات این پایانه حل شود تا خدمت رسانی مناسب تری به شهروندان صورت بگیرند.
رئیس کمیته حقوقی شورای شهر تهران در پایان با اشاره به وضعیت ساختمان‌های آسیب دیده، گفت: از آقای زاکانی درخواست دارم مشخص کند که متولی مسئله بازسازی ساختمان‌ها چه کسی است که از معاونت مربوطه دعوت کنیم و گزارش بخواهیم. باید تدبیری شود تا با حداقل مشکل مسائل مردم را حل کنیم.

انتقاد دو عضو شورای شهر تهران از چسباندن تبلیغات به درب خانه‌ها

دو عضو شورای شهر تهران نسبت به چسباندن تبلیغات به درب خانه‌ها انتقاد کرده و عنوان کردند که این اقدام نه تنها جلب مشتری نمی‌کند؛ بلکه مردم را عصبانی می‌کند؛ کسانی که این کار را می‌کنند بدانند که این مسئله ضد تبلیغ است.
 
 حبیب کاشانی با درخواست نسبت به پاک سازی برچسب‌های تبلیغاتی در خانه‌ها بیان کرد: برچسب‌های تبلیغاتی که نمای خانه و شهرمان را خراب می‌کند، باید پاکسازی شود. مردم در این خصوص هم می‌توانند در این خصوص شکایت کنند.
 
چمران رئیس شورای شهر تهران نیز در این خصوص اضافه کرد: در دوره سوم شورا در این زمینه تلاش خوبی شد؛ گفتیم هر کسی می‌خواهد شکایت کند باید به دادستانی برود که بسیار کار سختی بود. چسباندن تبلیغات به درب خانه‌ها نه تنها جلب مشتری نمی‌کند؛ بلکه مردم را عصبانی می‌کند؛ کسانی که این کار را می‌کنند بدانند که این مساله ضد تبلیغ است. این کار هنوز در شهر زیاد رخ می‌دهد و مردم از این کار راضی نیستند.

 

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.