جنجال های «پیر پسر» به نفع سینمای ایران تمام شد

همشهری آنلاین سه شنبه 31 تیر 1404 - 18:11
جنجال‌های پیرامون فیلم سینمایی‌ «پیر پسر» باعث شد که عنوان پرفروش‌ترین فیلم غیرکمدی سال برازنده فیلم آخر اکتای براهنی شود.

همشهری آنلاین: پیش فروش فیلم اکتای براهنی از دوشنبه ۱۹ خرداد آغاز شد و کمتر کسی تصور می‌کرد از پایان همان هفته یعنی ۲۳ خردادماه کشور درگیر یک جنگ تحمیلی شود. برای «پیرپسر» در حدفاصل ۱۹ تا ۲۳ خرداد قریب به ۶۰ هزار مخاطب برای تماشای فیلم بلیت تهیه کرده‌اند که از این تعداد ۴۴ هزار قطعه بلیت به‌صورت آنلاین از سینماتیکت خریداری شده است.از آغاز جنگ تحمیلی تا روز ۱۲ تیرماه و اعلام آتش‌بس، استقبال مخاطبان از فیلم‌های در حال اکران سیر نزولی داشت اما «پیرپسر» همچنان بیشترین توجه را به سمت خود جلب کرد و توانست در این مدت ۱۶۴ هزار مخاطب دیگر را به سینماها بکشاند که از این تعداد هم ۱۳۶ هزار قطعه بلیت از سینماتیکت خریداری شد.
با فروکش کردن آتش جنگ و در حالی که یک طیف خاص با کلیدواژه «توقیف» جریان هجمه علیه فیلم براهنی را به راه انداختند، این کنش با واکنش معکوس مخاطبان مواجه شد و باردیگر گیشه «پیرپسر» داغ شد. از ۱۳ تیر تا ۳۰ تیرماه مجموعا ۴۸۱ هزار مخاطب به تماشای این فیلم نشستند.
در مجموع فیلم «پیرپسر» با فروش ۷۵۰ هزار قطعه بلیت موفق به کسب عنوان پرفروش‌ترین فیلم غیرکمدی سال شده و از میان مجموع بلیت‌های فروش رفته برای این فیلم، سینماتیکت با ۵۲۴ هزار قطعه، سهمی ۷۰ درصدی در توفیق آن داشته است.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.