تغییرات طراحی یک مرسدس بنز جذاب که فروش بالایی ندارد؛ از 2014 تا 2025 (+عکس)

عصر ایران شنبه 04 مرداد 1404 - 09:26
با وجود اینکه مرسدس CLA شوتینگ بریک فروش بالایی نداشت و تنها ۱۹,۳۰۰ دستگاه در سال گذشته فروخته شد، مرسدس بنز نسل سوم این مدل را با تغییراتی اساسی در طراحی معرفی کرده است. این تغییرات، شامل ظاهری نرم‌تر و عامه‌پسندتر، با هدف اصلی جذب مشتریان در بازار بزرگ چین صورت گرفته است.

عصر ایران - مرسدس بنز نسل سوم CLA شوتینگ بریک را، تنها چهار ماه پس از معرفی نسخه سدان، رونمایی کرد. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که این واگن منحصربه‌فرد، با وجود جذابیت‌های خاص خود، هرگز یک خودروی پرفروش نبوده است.

سال گذشته، تنها ۱۹,۳۰۰ دستگاه از این مدل در سراسر جهان به فروش رسید که معادل ۰.۸ درصد از حجم کلی فروش مرسدس بنز در سطح جهانی بود؛ ارقامی که به نظر نمی‌رسد سرمایه‌گذاری برای ادامه تولید آن را توجیه کند.

با این حال، به نظر می‌رسد مرسدس بنز استراتژی متفاوتی در پیش گرفته است. نسل جدید CLA شوتینگ بریک بزرگ‌تر، با خطوط طراحی نرم‌تر و ظاهری عامه‌پسندتر عرضه شده است. این تغییرات احتمالاً به دلیل تمرکز بیشتر برند بر مشتریان چینی صورت گرفته است، تا مشتریان اروپایی که پیش‌تر مخاطب اصلی این مدل بودند.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.