بزرگترین نگرانی زائران اربعین سرانجام رفع شد

گسترش نیوز شنبه 04 مرداد 1404 - 10:43
عضو هیئت عامل سازمان راهداری با اشاره به خدمات‌رسانی ۶۰۰ مجتمع بین‌راهی به زائران اربعین ۱۴۰۴ گفت:این مراکز تحت نظارت ویژه قرار گرفته‌اند تا خدمات بهینه به زائران ارائه شود.

غلامحسین دغاغله عضو هیئت عامل سازمان راهداری با اشاره به فعال بودن ۶۰۰ مجتمع خدماتی‌-رفاهی بین‌راهی فعال در مسیرهای منتهی به مرزهای اربعین ۱۴۰۴ اظهار کرد: از مجموع ۱۱۳۱ مجتمع خدماتی‌ ـ رفاهی در سطح محورهای مواصلاتی کشور، این ۶۰۰ مجتمع به‌صورت ویژه مورد نظارت و بازرسی قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: این مراکز در مسیرهای منتهی به مرزهای شهید سلیمانی (مهران)، شلمچه، چذابه، خسروی، باشماق و تمرچین فعالیت دارند و هدف از نظارت، ارتقای کیفیت خدمات‌رسانی به زائران اربعین است. علاوه بر امکانات موجود، فضاهای موقت دیگری مانند نمازخانه، وضوخانه و محل شارژ تلفن همراه زائران نیز در این مجتمع‌های بین‌راهی تعبیه خواهد شد.

وی همچنین از ابلاغ شیوه‌نامه نظارت بر مجتمع‌های خدماتی ـ رفاهی بین‌شهری به ادارات‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان‌ها خبر داد و گفت: بر این اساس، نظارت بر نظافت عمومی، نمازخانه، اماکن بهداشتی، مکان‌های استراحت موقت زائران، تأمین آب پایدار و فعالیت فروشگاه‌های مستقر در این مجتمع‌ها به‌صورت منظم در حال انجام است.

وی بیان کرد: مسئولان مجتمع‌های خدماتی ـ رفاهی موظف شده‌اند در بازه زمانی ۱۰ روزه نسبت به رفع و اصلاح هرگونه نواقص احتمالی در این مراکز اقدام کنند. همچنین در بازدیدهای بعدی، رعایت این موارد به‌صورت مجدد بررسی خواهد شد.

دغاغله در خصوص تأمین سوخت جایگاه‌های سوخت‌گیری فعال در مجتمع‌های خدماتی ـ رفاهی نیز گفت: هماهنگی‌هایی با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی انجام شده تا در ایام سفرهای اربعین حسینی، سوخت مورد نیاز وسایل نقلیه در محورهای مواصلاتی تأمین شود.

وی با اشاره به تشکیل کمیته نظارت بر مجتمع‌های خدماتی ـ رفاهی در سازمان راهداری و در سطح استان‌ها، افزود: این کمیته‌ها به‌صورت مستمر در ایام اربعین فعال هستند و روند ارائه خدمات به زائران را تا پایان سفرهای اربعینی پایش خواهند کرد.

عضو هیئت عامل سازمان راهداری گفت: زائران و کاربران جاده‌ای در صورت مشاهده هرگونه نواقص یا مشکلات در روند خدمات‌رسانی این مجتمع‌ها، می‌توانند با ارسال پیامک به سامانه جامع ۱۴۱ یا استفاده از پل ارتباطی سامانه‌های استانی نصب‌شده در مجتمع‌ها، شکایات خود را ثبت کنند. تمامی شکایات دریافتی مورد بررسی قرار گرفته و نتیجه رسیدگی آن به اطلاع هم‌وطنان خواهد رسید.

کدخبر: 357299 سهیل مافی

منبع خبر "گسترش نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.