به گزارش خبرنگار مهر، مهدی حزبالهی بعد از ظهر شنبه در نشست تبیینی سیاستها و برنامههای تحولی آموزش و پرورش استان سمنان به میزبانی اداره کل آموزش و پرورش سمنان بیان کرد: آموزش و پرورش بر عدالت آموزشی، کیفیتبخشی و مهارتآموزی تاکید دارد.
وی افزود: تحول در نظام آموزشی از دو مسیر کلیدی تحول در کلاس درس و تحول در مدیریت آموزشی محقق میشود و برای دستیابی به این هدف، برنامههایی چون سفر یادگیری و شمیم با رویکرد توانمند سازی و مدرسه تراز سند تحول بنیادین از مهر سال جاری اجرایی خواهد شد.
معاون آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به طرح «شمیم» شبکه ملی یادگیری معلمان افزود: این برنامه با ایجاد شبکههای یادگیری منسجم به توانمندسازی معلمان بهویژه با اولویت نو معلمان میپردازد و در این طرح، موانع و چالشهای آموزشی از طریق خود اظهاری، بازدید بالینی، شناسایی توسط راهبر، گفتوگو با دانشآموزان، اولیا و نظارت بالینی، شناسایی و حل میشوند.
حزبالهی با اشاره به اجرای طرح راهبری آموزشی خاطرنشان کرد: سرگروههای درسی بهعنوان راهبر آموزشی، مسئولیت هدایت و نظارت بر شش همکار خود را برعهده خواهند داشت و این راهبران با استفاده از ابزارهایی مانند هوش مصنوعی و گزارشهای مستقیم، به رفع موانع آموزشی کمک میکنند.
وی در بخش دیگری از سخنانش با تشریح الگوی مدرسه تراز گفت: این الگو با پنج بُعد اصلی و ۳۲ مؤلفه و ۵۷ شاخص بهصورت تدریجی در مدارس استان اجرا میشود و در سال جاری، ۱۰ درصد مدارس عادی و ۵۰ درصد مدارس غیر دولتی تحت پوشش این طرح قرار میگیرند.