سیدجواد حسینی روز سهشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان سبزوار افزود: استفاده از بستر شبکه شاد و تولید محتوای الکترونیکی آموزشی اقدام بسیار موثر با هدف استمرار فعالیتهای دانشآموزان در زمان شیوع کرونا بود.
وی ادامه داد: ویروس کرونا در کنار مشکلات مختلف، فرصتهایی در نظام تعلیم و تربیت ایجاد کرد به طوری که خانوادهها با جریان آموزشی همخوان و نزدیکتر شدند و فناوریهای نوین و هوشمندسازی مدارس گامهای شتابانی را طی کرد.
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: همچنین بحران کرونا سبب شد خانوادهها اهمیت نظام تعلیم و تربیت را بیشتر درک کنند، معلمان از منزلت بیشتری برخوردار شدند و نهضت تولید محتوا در بخشهای مختلف شکل گرفت.
وی افزود: در سال گذشته ۲۵ مشکل آموزش و پرورش که برخی از آنها تبدیل به مشکلات مزمن شده بود پس از سالها از روی میز برداشته شد که یکی از مهمترین آنها در حوزه نیروی انسانی بود.
حسینی ادامه داد: در این راستا برای افزایش انگیزه معلمان و ارتقای مهارت آنها، سنجش صلاحیتهای علمی و رتبه بندی بر اساس صلاحیت در دستور کار قرار گرفت.
وی گفت: در دولت دوازدهم و در اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری رتبه بندی معلمان طی چهار مرحله اجرا شد که البته نه رتبه بندی بلکه کمک به رتبه بندی بود اما لایحه رتبه بندی معلمان اواخر سال گذشته به تصویب هیات وزیران رسید که روانه مجلس شده است.
معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: اقدام دیگر برای افزایش انگیزه معلمان، گسترش و توسعه صلاحیت های معلمان بوده است.
وی ادامه داد: همچنین در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد که معلمان فقط از طریق دانشگاه فرهنگیان وارد آموزش و پرورش شوند و وضعیت نیروها برای یکبار مشخص شود که در این راستا حدود ۱۰۲ هزار نفر از نیروهای آموزش و پرورش در حال تعیین تکلیف وضعیت استخدامی خود هستند.
سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.