به گزارش خبرنگار مهر، فهیمه رضوانی پیش از ظهر پنجشنبه در آئین افتتاحیه طرح تابستانه «حامی» که شهرستان ساوه برگزار شد، با اشاره به اهداف و ضرورت اجرای این طرح در سطح کشور گفت: 《طرح ملی حامی》پاسخی مسئولانه و علمی به یکی از مهمترین چالشهای نظام آموزش ابتدایی کشور است، چالشی که در آن بخشی از دانشآموزان به دلایل مختلف از جمله شرایط خانوادگی، اقتصادی یا عدم دسترسی کافی به منابع یادگیری، در دروس پایهای مانند ریاضی، فارسی و علوم، به سطح مطلوب یادگیری نمیرسند.
وی افزود: با اجرای این طرح در تلاش هستیم تا آموزش را برای همه دانشآموزان، به ویژه آنانی که نیازمند حمایت بیشتر هستند، در دسترس و با کیفیت و متناسب با نیازهایشان ارائه دهیم.
معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: این طرح بر اساس دادههای واقعی و تحلیل نتایج ارزشیابیهای نوبت دوم دانشآموزان طراحی شده و با تأکید معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، در سطح ملی در حال اجرا است.
وی ادامه داد: شناسایی دقیق دانشآموزانی که در سطح "قابل قبول" یا "نیازمند تلاش" قرار دارند و ارائه آموزشهای جبرانی، حمایتی و هدفمند به آنان، از اهداف اصلی این طرح است، ما معتقدیم تابستان میتواند فرصتی طلایی برای ترمیم نابرابریها، تقویت توانمندیها و ایجاد انگیزه یادگیری پایدار در دانشآموزان باشد.
رضوانی با تأکید بر رویکرد عدالتمحور آموزش در این طرح بیان کرد: آموزش عدالتمحور یعنی هر دانشآموز، صرفنظر از موقعیت جغرافیایی، اقتصادی یا اجتماعی، باید به آموزش باکیفیت و متناسب با نیاز خود دسترسی داشته باشد، طرح حامی تبلور این نگاه در حوزه آموزش ابتدایی است.
رضوانی بیان کرد: این طرح نه تنها برای جبران افت تحصیلی طراحی شده، بلکه هدف مهمتری همچون بازگرداندن اعتماد به نفس تحصیلی به دانشآموزان، کاهش اضطراب یادگیری و ایجاد پیوند مثبت با مدرسه را دنبال میکند.
وی با قدردانی از همکاری مدیریت آموزش و پرورش شهرستان ساوه، مدیران مدارس، معلمان جهادی و دلسوز، و اولیای دانشآموزان ادامه داد: ایجاد ۲ پایگاه آموزشی فعال در شهرستان ساوه، شامل مدارس سلمان ساوجی و پروین اعتصامی، اقدامی ارزشمند در راستای تحقق این اهداف است و امیدواریم با استمرار اینگونه برنامهها و مشارکت همهجانبه، گامهای موثرتری در مسیر تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش برداشته شود.
معاون آموزش ابتدایی استان مرکزی تاکید کرد: طرحهایی نظیر 《حامی》 نه یک پروژه کوتاهمدت، بلکه یک حرکت رو به جلو برای توانمندسازی دانشآموزان، به ویژه در مناطق نیازمند توجه ویژه است.
رضوانی گفت: باید تلاش کنیم تا در تمام روزهای سال، به ویژه در تابستان که بستر مناسبی برای آموزشهای تکمیلی و غنیسازی فرصتهای یادگیری است هیچ دانشآموزی از چرخه آموزش با کیفیت جا نماند.