به گزارش اقتصادنیوز به نقل از روزنامه شرق، حامد بهداد با تأکید بر ارتباط احساسی مخاطبان با نقش «علی» در فیلم «پیرپسر» گفت: «درک این موقعیت برای تماشاچی، روان و ساده شده چون من آن را زندگی کردم.» او اعتقاد دارد که بازخورد مردم مهمتر از دریافت جوایز سینمایی است و هیاهوی مردمی را لذتی وصفناپذیر توصیف میکند.
این بازیگر باسابقه، نقش متن و کارگردانی را در شکلگیری آثار موفق مهم دانست و تصریح کرد: «در فیلمهای اجتماعی یا به طور کلی فیلمهای خوب، منشأ اصلی اثر، متن فیلمنامه و خود فعل فیلمسازی و کارگردانی است.»
در ادامه، بهداد خاطرهای از دیدارش با بهروز وثوقی در آمریکا را تعریف کرد: یک خاطره از آقای بهروز وثوقی دارم. من در سفر و رفتوآمد به آمریکا هستم و تجربه جالبی برایم است. به برخی از هنرمندان گرینکارت داده شد و این اتفاق برای من تبدیل به تجربه شد. همیشه گوشه ذهنم بود که مثلا ببینم نیویورک یا لسآنجلس چه شکلی است. در این سالها که در رفتوآمد بودم، آقای وثوقی را هم دیدم. یک بار از آقای وثوقی پرسیدم چه شد که به آمریکا آمدید و برنگشتید. خاطراتی از ماجراهای تبعید، نبودن و رفتنش تعریف کرد. راجعبه اسکار از او پرسیدم که نظرش درباره بازیگری که اسکار میگیرد چیست؟ از من پرسید: «خیلی دوست داری اسکار بگیری؟». گفتم ببینید، اسکار یک تبلیغات هالیوودی است و جذاب است. از من خواست تخیل کنم که اسکار گرفتهام. گفت: «بازیگری و تصور کن. اما نمیدانی شور و حالی که از مردم میگیری، چه چیز عجیبوغریبی است. لبخندی که در مجامع عمومی با آن روبهرو میشویم. مثلا سلام آقای وثوقی، خیلی دوستتان داریم. من از این محروم شدم».
او درباره همبازی شدن با لیلا حاتمی و حسن پورشیرازی هم گفت: مایه مباهات و افتخار است با این دوستان همکاری داشتم. یکی از آنها هم لیلا حاتمی عزیز است. در رابطه با نقش غلام حرف از بازیگرانی وسط میآمد که زود محو میشدند. اما حسن پورشیرازی صبر عظیمی کرده بود. سه سال تمام صبر کرد که این نقش را بازی کند و این صبر واقعا شعورمندانه است و نتیجهبخش. اینجا نشان میدهد که یک بازیگر چطور پای هدفی میایستد و چطور جانش را سر راه یک نقش میگذارد و خب شاید کار حسن پورشیرازی خیلی سخت بود به خاطر اختلاف سنی، به خاطر اختلاف نسل، جز ماجرای شغلمان، عدم فهم مشترک. باید زبانها یکی میشد تا کل بازیها متجانس شود و تناسب آدمها بین همدیگر دربیاید.
او همچنین از رابطهی پیچیدهی شخصیتهای «غلام» و «علی» در فیلم «پیرپسر» یاد کرد و این ارتباط را نیازمند نگاه بیرونی برای درک بهتر دانست.
بهداد در بخش دیگری از گفتوگو، نگاهی به مسیر حرفهایاش داشت و از فیلمهای شاخصی همچون «بوتیک»، «روز سوم»، «جرم»، «سد معبر» و «قصر شیرین» یاد کرد. وی تأکید کرد که در هر نقش، تلاش کرده خود را به چالش تازهای دعوت کند.