به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان ،شریفی با اشاره به تشکیل این کارگروه به دستور وزیر آموزش و پرورش، گفت: نظام مسئله اصلی دانشگاه فرهنگیان در حال حاضر ریاست دانشگاه در سطح کلان است و اگر قرار است تغییری رخ دهد، باید ابتدا نگاه تحولی در رأس دانشگاه شکل گرفته و سپس در بدنه دانشگاه و استانها نهادینه شود.» وی افزود که این تحول باید از درون دانشگاه آغاز شود.
در این نشست، مشاور علمی مدیرکل، علی اکبر شعبانی، گزارشی ارائه داد و خواستار تشکیل چهار کارگروه تخصصی در حوزههای نیروی انسانی، محتوا و کیفیت آموزشی، فضا و تجهیزات و سنجش و ارزیابی شد.
وی تأکید کرد: تمرکززدایی مدیریتی، بازتعریف جایگاه معلمی و شفافسازی مالی از ضروریات تحول دانشگاه است.
شعبانی همچنین از شناسایی ۸۰ مشکل ساختاری در دو پردیس اصلی دانشگاه فرهنگیان استان خبر داد و چهار چالش اساسی شامل کمبود فضای فیزیکی، ضعف محتوای آموزشی، کمبود نیروی انسانی و نارسایی نظام ارزشیابی را به عنوان گلوگاههای اصلی تحول معرفی کرد.
او توضیح داد: مسائل دانشگاه مانند شبکهای بههمتنیده هستند و راهکارها باید عملیاتی، متمرکز بر گلوگاهها و مبتنی بر واقعیتهای میدانی باشد. این طرح براساس مصاحبه با ۱۴ مدیر پیشین، اساتید و دانشجویان تدوین شده است.
قاسم شریفی اعلام کرد: مشاور علمی وی مأمور شده است تا با انجام پژوهش میدانی و ارزیابی فعالیتها، نظام مسائل دانشگاه فرهنگیان سمنان را احصا و به عنوان الگویی برای وزارت آموزش و پرورش ارائه کند.