نیسان در حال گسترش تدریجی سبد مدلهای برقی و هیبریدی خود در چین است و تازهترین محصولش، سدان پلاگین هیبرید جدیدی محسوب میشود که بهصورت محلی توسط دانگفنگ تولید خواهد شد.
به گزارش زومیت، خودرو جدید نیسان در نگاه اول ممکن است با شاسیبلند تمامبرقی N7 اشتباه گرفته شود، اما با کمی دقت مشخص میشود که تفاوتهای مهمی دارد.
مدل تازه که با نام N6 شناخته میشود، کمی کوچکتر از N7 است و از سامانهی پلاگین هیبریدی استفاده میکند، نه پیشرانهی تمامبرقی مانند N7.
نیسان هنوز خودرو را رسماً معرفی نکرده، اما تصاویر و مشخصات فنی آن از وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین بهدست آمده است.
N6 در بسیاری از بخشها زبان طراحی مشابه N7 دارد، اما جزئیات متفاوتی دیده میشوند؛ بخش پایینی چراغهای جلو، دوتکه طراحی شده تا هماهنگی بیشتری با جلوپنجرهی V-Motion نیسان داشته باشد.
در نمای جانبی، N6 از طراحی تیزتر شیشهها و بدنهی بازطراحیشده بهره میبرد و مانند بسیاری از خودروهای برقی و هیبریدی مدرن، دستگیرههای همسطح بدنه را حفظ کرده است.
در بخش عقب، تغییرات بیشتر به چشم میآیند. چراغهای LED سراسری طراحی سادهتری دارند و سپر عقب فرم متعارفتری گرفته و اگزوز بهطور مخفی کار شده است. مانند N7، لوگو نیسان در جلو و عقب بهصورت چراغدار خواهد بود.
سدان جدید نیسان ۴۸۳۱ میلیمتر طول، ۱۸۸۵ میلیمتر عرض و ۱۴۹۱ میلیمتر ارتفاع دارد و فاصلهی محوریاش به ۲۸۱۵ میلیمتر میرسد؛ ابعادی مشابه ماکسیما. N7 حدود ۱۰۰ میلیمتر فاصلهی محوری بیشتری دارد.
تصاویر داخل کابین هنوز منتشر نشده، اما انتظار میرود چیدمان کابین مشابه N7 باشد؛ داشبوردی مینیمال با نمایشگر مستقل ۱۵٫۶ اینچی، صفحهنمایش تمامدیجیتال پشت فرمان، دو پد شارژ بیسیم و فرمان دوشاخهی مدرن.
پیشرانهی N6 شامل موتور بنزینی ۱٫۵ لیتری ساخت دانگفنگ با توان ۹۵ اسببخار و موتور برقی با قدرت ۸۷ اسببخار است که مجموعاً ۲۰۸ اسببخار نیرو تولید میکنند. احتمالاً مانند سامانههای e-Power جدید نیسان، نیروی محرکه بهطور کامل توسط موتور برقی تأمین میشود.