دنیایاقتصاد: دولت ترامپ قصد دارد واردات خودروهای آمریکایی به ژاپن و اروپا را افزایش دهد و از جمله پیکاپهای بزرگ مانند فورد F-150 و کادیلاک اسکالید را به این بازارها وارد کند. با این حال، این خودروها با چالشهای جدی در این کشورها روبهرو هستند، زیرا جادهها و خیابانهای باریک در کشورهای ژاپن و اروپا برای این مدلهای بزرگ مناسب نیستند. به گزارش رویترز، در ژاپن، خودروهای آمریکایی همچنان سهم کوچکی از بازار را در اختیار دارند و در سال گذشته تنها 6درصد از خودروهای وارداتی به این کشور آمریکایی بودند. این در حالی است که ژاپنیها و دیگر کشورهای آسیایی بیشتر به خودروهای جمعوجور و کممصرف علاقه دارند. فروش پیکاپها و SUVهای آمریکایی در این کشورها بسیار محدود است، زیرا این خودروها با طراحیهای بزرگ و مصرف سوخت بالا، تناسبی با نیازهای بازارهای محلی ندارند.
در اروپا نیز، با وجود تلاشهای فورد و جنرال موتورز برای فروش خودروهای آمریکایی، بیشتر مصرفکنندگان از خرید مدلهای بزرگ مانند فورد F-۱۵۰ خودداری میکنند. جادههای باریک و فضای محدود پارکینگ در این کشورها باعث شده است که مردم به خودروهای کوچکتر و اقتصادیتر تمایل داشته باشند. در این میان، مدلهایی مانند فورد پومای کوچک و فورد فیستا توانستهاند در بازار اروپا موفقتر عمل کنند. با این حال، برندهای آمریکایی مانند جیپ و کادیلاک با طراحیهای خاص و مدلهای دستراست خود توانستهاند در برخی از بازارهای ژاپن و اروپا موفقیتهایی به دست آورند. خودروهای مانند جیپ رانگلر در ژاپن و اروپا محبوب شدهاند، اما این مدلها بهطور کلی نسبت به پیکاپها و خودروهای بزرگ آمریکایی به بازارهای این کشورها تطبیقپذیرتر هستند.
چالش اصلی خودروسازان آمریکایی، تطبیق محصولات خود با فرهنگ مصرفکنندگان در این بازارها است. تنها زمانی که خودروسازان بتوانند مدلهایی طراحی کنند که با نیازهای جادهای و فضای محدود پارکینگ در کشورهای ژاپن و اروپا سازگار باشند، میتوانند انتظار رشد فروش در این مناطق را داشته باشند.
منبع خبر "
دنیای اقتصاد" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد.
(ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.