با مدیریت صحیح مصرف از بحران آب گذر کنیم

همشهری آنلاین سه شنبه 21 مرداد 1404 - 13:17
برای گذر از بحران بی‌آبی تا پایان تابستان و همچنین حفظ منابع آبی بیش از هر چیزی نیازمند مدیریت صحیح مصرف در مصارف خانگی هستیم.

به گزارش همشهری آنلاین، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهر تهران (آبفا ۵)، «محمد تقی حسین‌زاده» با اعلام این مطلب و با توجه به وضعیت بی‌آبی شهر تهران به‌ویژه تا پایان تابستان سال جاری می‌گوید: «برای کنترل بحران آب بیش از هر چیزی نیاز به آگاه‌سازی شهروندان برای مدیریت مصرف داریم. درخواست ما از شهروندان آب مصرف نکردن نیست، بلکه صحیح و بجا مصارف کردن منابع آبی است. برای مثال، برای استفاده از ماشین لباسشویی ۸ کیلویی به جای اینکه چند بار در طول روز ماشین لباسشویی را روشن کنند، همه لباس‌ها را یک نوبت در ماشین لباسشویی شست‌وشو دهند یا از آب‌های‌های اضافی زمان شست و شست برای آبیاری گلدان‌ها و باغچه‌ها استفاده کنند. در واقع هر شهروندی باید خود را موظف کند که در زمان درست و به اندازه از آب استفاده کند و با توجه به قرار داشتن در شرایط بی‌آبی و کم بارشی با این کار به گذر از بحران بی‌آبی تا پایان تابستان کمک کنند.»

مدیرعامل آبفا ۵ اجرای برنامه‌های کاهش فشار شبکه و توزیع لوازم کاهنده و نصب آن را از دیگر راهکارهایی مدیریت مصرف آب عنوان می‌کند و در این‌باره توضیح می‌دهد: «نصب ابزار کاهنده فشار آب برای مشترکان دو حسن دارد، نخست اینکه هزینه‌های مشترکان کاهش پیدا می‌کند و همچنین ۱۵ تا ۲۰‌درصد به کاهش مصرف کمک می‌کند. اگر هر شهروندی با استفاده از ابزار و لوازم کاهنده بتواند ۱۵ تا ۲۰ درصد مصرف آب شرب خانگی را کاهش دهد، در مدیریت بحران بی‌آبی تهران سهیم می‌شود.»

به گفته «محمدتقی حسین‌زاده»، شهروندان ابزار کاهنده فشار آب را می‌توانند از امور مشترکان آب و فاضلاب به رایگان دریافت کنند و هزینه آن به مدت یک سال از قبض اشتراک آب کم شود.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.