به گزارش تککرانچ، تنها در هفت ماه نخست سال ۲۰۲۵ این اپلیکیشن بیش از ۱.۳۵میلیارد دلار درآمدزایی داشته است که نسبت به ۱۷۴میلیون دلار دوره مشابه در سال ۲۰۲۴ رشدی معادل ۶۷۳ درصد نشان میدهد. میانگین درآمد ماهانه چتجیپیتی اکنون حدود ۱۹۳میلیون دلار است، درحالیکه این رقم سال گذشته تنها ۲۵میلیون دلار بود.
این اختلاف خود را در مقایسه با رقبایی چون «گروک» هم نشان میدهد؛ اپلیکیشنی که در سال جاری تنها ۲۵.۶میلیون دلار درآمد داشته و میانگین ماهانهاش به ۳.۶میلیون دلار میرسد؛ یعنی حدود ۱.۹ درصد از درآمد چتجیپیتی. از نظر «هزینه به ازای هر نصب» نیز برتری چتجیپیتی مشهود است.
این شاخص در سطح جهانی ۲.۹۱ دلار برآورد شده است در حالیکه برای کلود ۲.۵۵ دلار، برای گروک ۰.۷۵ دلار و برای کوپایلوت تنها ۰.۲۸ دلار است. در بازار آمریکا این رقم به حدود ۱۰ دلار برای هر نصب میرسد؛ کشوری که با سهم ۳۸ درصدی بزرگترین منبع درآمد این اپلیکیشن به شمار میآید. پس از آن نیز آلمان با ۵.۳ درصد در جایگاه دوم قرار دارد.
برتری چتجیپیتی در آمار دانلود نیز کاملا آشکار است. این اپ تاکنون حدود ۶۹۰میلیون بار نصب شده، درحالیکه گروک تنها ۳۹.۵میلیون بار نصب داشته است. میانگین دانلود ماهانه چتجیپیتی در جهان اکنون ۴۵میلیون بار است؛ رقمی که نسبت به ۱۶میلیون بار در دوره مشابه سال گذشته، ۱۸۰ درصد رشد داشته است. فقط در سال ۲۰۲۵، این اپلیکیشن بیش از ۳۱۸میلیون بار دانلود شده که ۲.۸ برابر بیشتر از سال گذشته است.
از نظر تعداد نصب، هند با سهم ۱۳.۷ درصدی در صدر بازار قرار دارد و پس از آن آمریکا با ۱۰.۳ درصد از کل دانلودها جای گرفته است. هرچند این آمار تصویر کاملی از درآمد شرکتهای فعال در حوزه هوش مصنوعی ارائه نمیدهد - زیرا بخشی از درآمد آنها از طریق اشتراکهای وب و واسطهای برنامهنویسی کاربردی (API) به دست میآید - اما نشاندهنده سلطه چتجیپیتی بر بازار مصرفکنندگان موبایل است؛ بازاری که مسیر رشد آن به وضوح به سود «اوپنایآی» رقم خورده است.