به گزارش خبرگزاری مهر، اکبر فتحی، معاون وزیر جهاد کشاورزی امروز سهشنبه ۲۸ مرداد در چهلمین نشست ستاد هماهنگی امنیت غذایی با بیان این که در حوزه بازاریابی و بازار رسانی محصولات شیلاتی باید گامهای موثرتری با همکاری معاونت بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی برداشته شود، گفت: حوزه بازرگانی باید بیش از پیش در زمینه بازاریابی و بازار رسانی محصولات شیلاتی با هماهنگی سازمان شیلات ایران و تشکلها ورود پیدا کند.
وی با بیان این که شیلات و اقتصاد دریامحور در اولویت دولت چهاردهم قرار دارد، تصریح کرد: دولت برای اقتصاد دریامحور، ساختار نیز ایجاد کرده و در وزارت جهاد کشاورزی اقدامات مؤثری از سال گذشته آغاز شده است.
وی در همین حال بر فرهنگسازی در حوزه مصرف گوشت ماهی در کشور تاکید و اظهار کرد: در حال حاضر سرانه مصرف گوشت ماهی در ایران به حدود ۱۴ کیلوگرم در سال رسیده و این عدد باید افزایش یافته و جایگاه مصرف آن ارتقا یابد.
فتحی حل و فصل مشکلات تشکلهای حوزه شیلات را ضروری خواند و گفت: این ستاد و کارگروههای تخصصی برای طرح مشکلات و اتخاذ راهکار به منظور رفع موانع تولید و مشکلات بخش شیلات برگزار میشود.
وی درباره تأمین نهادههای مورد نیاز بخش شیلات نیز پیشنهاد کرد؛ یک کارگروه با مسئولیت سازمان شیلات و مشارکت حوزه بازرگانی و تشکلها ایجاد و مسائل در آن کارگروه بررسی و حل و فصل شود.
معاون برنامهریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد: بیشترین استفاده از ظرفیتهای تشکلها در دوره وزیر جهاد کشاورزی کنونی صورت گرفته است.