رپرتاژ آگهی: برای آشنایی با مسیر رشد این برند سری به کارگاه تولیدی ادویه و سبزی خشک رستاد مارکت در دل محمد شهر کرج زدیم.
برخلاف بسیاری از کسب و کارها که از تولید آغاز میکنند، داستان «رستاد» از یک استاندارد سختگیرانه شروع شده است. آرزو تدینی، بنیانگذار این مجموعه، که امروز به یکی از شاخصترین نامها در حوزه تولید و سبزی خشک شناخته می شود، در سال ۱۳۹۹ با یک هدف مشخص وارد بازار شد: عرضه باکیفیتترین محصولات سبزی و صیفی خشک ایران. او که نام «رستاد» به معنای «رزق و روزی» را برای برند خود انتخاب کرده، در گفتگو با ما میگوید: « هدف این بود که محصولی به دست مشتری برسد که ما با اطمینان کامل، خودمان آن را مصرف میکنیم.»
این وسواس در انتخاب مواد اولیه، به سرعت مسیر توسعه را مشخص کرد. با استقبال مشتریان، ابتدا میوههای خشک و سپس برای تکمیل سبد محصولات، انواع سبزیجات، صیفیجات و ادویه های خاص از بهترین تأمینکنندگان سراسر کشور به خط تولید رستاد اضافه شدند. این تغییر مسیر، سرآغاز شکلگیری برندی بود که امروز استانداردهای تازهای برای عرضه محصولات لوکس و باکیفیت را در این صنعت تعریف کرده است.
بازدید از کارگاه اصلی رستاد در محمدشهر کرج بهخوبی نشان میدهد که این مجموعه در صفر تا صد این مسیر حفظ کیفیت را ارجح دانسته اند. محصولات اولیه در مرغوب ترین شرایط وارد چرخه شست و شو و ضدعفونی می شوند و با استفاده از دستگاههای خشککن مدرن، که ویتامینها و مواد مغذی را در محصول حفظ میکنند به مرحله آماده سازی می رسند. بسته بندی شکیل و استاندارد نیز مهر آخر در سندیت جزئی نگری مدیران این مجموعه است. گواهی سیب سلامت از سازمان غذا و دارو تأییدی رسمی بر این رویکرد است.
مدیران رستاد مارکت ادعا می کنند که در هر لحظه آماده ارائه محصولات خود جهت مقایسه با سایر تولید کنندگان هستند! در واقع این مجموعه با اعتماد به کیفیت A++ محصولات خود آماده هر گونه رقابت است.
کارگاه مرکزی رستاد ظرفیت تولید سالانه حدود ۲۵۰ تن محصول را دارد. علاوه بر این، مجموعه با همکاری کارگاههای دارای ظرفیت خالی در نقاط مختلف، ضمن رعایت استانداردهای کیفی رستاد، توانسته به توسعه تولید در تناژ بالا دست یابد و نقشی در اشتغال زایی ایفا کند. در حال حاضر، این مجموعه با ۳۰ نیروی مستقیم و دهها نیروی غیرمستقیم فعالیت میکند.
از عطر بینظیر ادویههای ترکیبی تا رنگ طبیعی و طعم دلچسب در خرید سبزی خشک، سبد محصولات رستاد مارکت یک ویترین کامل از طعمهای اصیل ایرانی است. این محصولات نه تنها یک ماده اولیه، بلکه یک راهحل برای آشپزی مدرن هستند؛ راهحلی که کیفیت، سرعت و سلامت را همزمان به ارمغان میآورد.
رستاد مارکت تنها یک تولیدکننده نیست؛ این برند خود را پاسخگوی نیازهای سبک زندگی امروز میداند. برای خانوادههایی که زمان کمتری برای آمادهسازی مواد اولیه دارند، محصولات خشک استاندارد رستاد راهحلی سالم، سریع و مطمئن است. از ادویههای ترکیبی خاص گرفته تا سبزیجاتی چون نعناع و شوید خشک، هر محصول علاوه بر اصالت طعم، سهولت آشپزی مدرن را نیز به همراه دارد.
محصولات رستاد مارکت تاکنون راهی سوئیس، کانادا، عراق و ترکیه شده و مذاکراتی نیز برای صادرات به روسیه و دبی در جریان است. سهم بالای مشتریان خارجی نشان دهنده کیفیت سبزیجات و ادویه ایرانی، در رقابت با استانداردهای بینالمللی است.
آرزو تدینی، مدیرعامل مجموعه، چشمانداز رستاد را چنین توصیف میکند:
»هدف نهایی ما این است که محصولات رستاد به انتخاب اول هر خانواده ایرانی تبدیل شود و پس از آن، کیفیت و اصالت طعم ایرانی را به بازارهای جهانی معرفی کنیم. در این مسیر، صداقت با مشتری و ضمانت کیفیت اصولی هستند که هرگز از آنها کوتاه نمیآییم. «
ایشان در ادامه می گویند: تمام فعالیت های ما در رستاد حول محور یک هدف اصلی قرار دارد و آن هم فراتر از استاندارد عمل کردن در کیفیت محصولاتیست که تولید می کنیم . بارها شنیدیم که تولید با این وسواس خارج از حوصله هست و هزینه های بالایی دارد و با علم به تمام این موارد، حاضر نشدیم محصول معمولی درتولید وعرضه کنیم.
برای آشنایی بیشتر با این برند به اینستاگرام رستاد مارکت سر بزنید.
رستاد مارکت نمونهای از کسبوکارهایی است که با تمرکز بر کیفیت، بهداشت و تعهد به مشتری، توانستهاند در بازاری رقابتی جایگاه ویژهای بیابند. داستان موفقیت این برند میتواند الگویی الهامبخش برای سایر استارتاپها و کارگاههای تولیدی کشور باشد؛ کسبوکاری که از یک ایده کوچک آغاز شد و امروز در آستانه حضور پررنگ در بازارهای جهانی قرار دارد.