به گزارش بیبیسی، خبر این مذاکرات نخستین بار توسط مجله آلمانی «منجر مگزین» منتشر شد. هفتهنامه انگلیسی «اتوکار» هم به نقل از منابع خود این گفتوگوها را تایید کرده است. مرسدسبنز و بامو هنوز به انتشار این خبر در رسانهها واکنشی نشان ندادهاند. به نوشته منجر مگزین، ایده این همکاری حدود یک سال پیش از سوی اولا کلنیوس، مدیرعامل مرسدسبنز مطرح شد و در آغاز الیور زیپسه، مدیرعامل بامو درباره این همکاری تردید داشت، اما اکنون دیدگاه مثبتی به این ایده دارد.
در صورت توافق، بامو در گام اول موتورهای چهار سیلندر دو لیتری توربوی خود به نام B۴۸ را در اختیار مرسدسبنز قرار خواهد داد. این موتور که تقریبا در تمام مدلهای بامو و مینی استفاده میشود، از سال ۲۰۲۷ در مدلهایی از جمله GLA، CLA، GLB و کلاسهای C و E مرسدسبنز بهکار گرفته خواهد شد. دو شرکت همچنین در حال بررسی احداث کارخانهای مشترک در آمریکا هستند تا موتورهای خود را در خطوط تولید مستقل بسازند و با این کار از پرداخت تعرفههای دولت آمریکا معاف شوند.
استفاده از جعبهدندهی مشترک هم بخشی از این مذاکرات گزارش شده است. مدیران مرسدسبنز تصور میکردند بعد از سال ۲۰۳۰ دیگر کسی سراغ موتورهای درونسوز نمیرود و سرمایهگذاری در ساخت آنها به صرفه نیست. اما فروش خودروهای الکتریکی طبق پیشبینیها نبوده و در عوض بازار خودروهای هیبرید و هیبرید-الکتریکی همچنان پررونق است. همین باعث شده مرسدسبنز برای مدلهای هیبرید و هیبرید-الکتریکیاش به موتورهای درونسوز نیاز پیدا کند.