BYD مشتریان را از خیابان به پیست می‌آورد

دنیای اقتصاد سه شنبه 04 شهریور 1404 - 00:04
ایسنا: جدیدترین تلاش بی‌وای‌دی، ایجاد یک زمین مسابقه‌ اتومبیل‌رانی و آزمایش کامل آن بوده است تا مشتریان احتمالی را از خیابان به پیست بیاورد. نام بی‌وای‌دی، عمدتا با خودروهای برقی گره خورده است.

 این غول تولیدی که بیش از هر شرکت دیگری در جهان، خودروهای برقی تولید می‌کند، برندی است که بر اساس حجم تولید و قیمت مناسب، بنا شده است. خودروهای بی‌وای‌دی به منظره‌ای رایج در جاده‌های چین و محبوب در میان رانندگان تاکسی‌های شهری و تاکسی‌های اینترنتی تبدیل شده‌اند. این شرکت خودروسازی، اکنون، در تلاش است تا مدل‌های لوکسی با قیمت بیش از ۲۰۰ هزار دلار را عرضه کند. این خودروساز مستقر در شنژن، اوایل ماه میلادی جاری، مسیر مسابقه‌ای تمام‌عیار را در شهر ژنگژوی چین، افتتاح کرد.

این اقدام، بخشی از طرح سرمایه‌گذاری پنج‌ میلیارد یوآن برای راه‌اندازی مسیرهایی است که برای عموم، آزاد بوده و به‌طور خاص برای وسایل نقلیه با انرژی جدید طراحی شده‌اند. علاقه‌مندان می‌توانند با پرداخت مبلغ ورودی ۵۹۹ یوان، به مدت یک ساعت از این رویداد از جمله آزمایش رانندگی با یک مدل محبوب و رانندگی در پیست با خودروی یانگ‌وانگ «یو ۹» یک‌ میلیون یوانی، لذت ببرند. علاقه‌مندان به مسابقات می‌توانند برای دسترسی به طیف وسیع‌تری از محصولات گران‌قیمت بی‌وای‌دی، چند دلار بیشتر هزینه کنند و اینجاست که اوضاع جالب می‌شود.

خودروسازان قدیمی، تمایل دارند پیست‌ها را به منظور تحقیق و توسعه، خصوصی نگه دارند، اما بی‌وای‌دی با نوعی تغییر رویه، همه این موارد را برای عموم مردم، آشکار می‌کند. برخی از برندهای لوکس، مانند بی‌ام‌دبلیو و پورشه، آزمایش‌های پیست را برای خریداران خودروهایی با عملکرد بالا ارائه می‌دهند.

منبع خبر "دنیای اقتصاد" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.