عصر ایران - بین سالهای ۱۹۷۵ تا ۲۰۱۰، سری ۶۰۰ نشاندهنده کلاس برتر خودروهای سواری در شرکت پژو بود. این مسیر با معرفی «پژو ۶۰۴» در سال ۱۹۷۵ آغاز شد. ایده تولید چنین خودرویی، از افزایش سطح رفاه در بازار فرانسه و احساس نیاز به خودرویی لوکستر و گرانتر از مدل «۵۰۴» نشأت گرفت.
پژو ۶۰۴ که توسط شرکت «پینینفارینا» طراحی شده بود، بر اساس اصول مدل ۵۰۴ ساخته شد و بخشهایی مانند بدنه، درها و کفپوش آن از همین مدل به عاریت گرفته شد. این خودرو که معمولاً به یک موتور V6 بنزینی مجهز بود، تمامی امکانات لوکس و قابل تصور آن زمان را در اختیار داشت. پژو امیدوار بود با این مدل بتواند جایگاه خود را در بازار خودروهای لوکس پیدا کند.
پس از توقف تولید ۶۰۴، مدل «۶۰۵» در سال ۱۹۸۹ معرفی شد. این خودرو نیز توسط پینینفارینا طراحی شد و با پلتفرم «سیتروئن XM» مشترک بود. به همین دلیل، شباهتهایی در طراحی آن با «پژو ۴۰۵» و «آلفارومئو ۱۶۴» دیده میشود. در سال ۱۹۹۹، «۶۰۷» جایگزین ۶۰۵ شد. ۶۰۷ با اینکه از شاسی مدل قبلی استفاده میکرد، اما طراحی بیرونی مدرن و کاملاً جدیدی داشت که با سبک روز پژو مطابقت داشت. در نهایت، مدل ۶۰۷ در سال ۲۰۱۰ با «پژو ۵۰۸» جایگزین شد که به طور همزمان جای ۴۰۷ را نیز گرفت.
آمار فروش نشان میدهد که هیچکدام از این مدلها به موفقیت چشمگیری دست پیدا نکردند و مشتریان در این کلاس خودرویی، همچنان برندهای لوکس آلمانی را ترجیح میدادند. در سال ۲۰۰۸، پژو یک خودروی مفهومی و چشمگیر به نام «RC هیبرید ۴» را به نمایش گذاشت که میتوانست به عنوان یک «پژو ۶۰۸» زیبا معرفی شود، اما متاسفانه هرگز به مرحله تولید نرسید.