به گزارش خبرنگار اقتصادی رکنا، مودیان میتوانند بدون مراجعه حضوری و تنها از طریق شماره 1526 یا سامانه اینترنتی به آدرس https://1526.tax.gov.ir مرکز ارتباط مردمی سازمان امور مالیاتی کشور، تمامی سوالات خود را در زمینه قوانین و مقررات مالیاتی، نحوه استفاده از سامانههای الکترونیکی مانند صورت معاملات فصلی، مالیات بر درآمد حقوق و اظهارنامههای مالیاتی مطرح کرده و راهنماییهای لازم را از کارشناسان دریافت کنند.
این سامانه علاوه بر ارائه خدمات مشاورهای به فعالان اقتصادی و صاحبان مشاغل، امکان ثبت و پیگیری شکایات، پیشنهادات، تقدیر و تشکر و همچنین گزارش تخلفات و فرار مالیاتی (سامانه سوتزنی مالیاتی) را نیز فراهم کرده است.
به گفته مسئولان سازمان امور مالیاتی، کارشناسان این مرکز در ساعات اداری بهصورت آنلاین پاسخگوی مودیان خواهند بود و در ساعات غیراداری نیز سوالات ضبطشده مودیان بررسی و پاسخهای لازم از طریق سامانه در اختیار آنان قرار میگیرد.
مرکز ارتباط مردمی 1526 به همراه «پنجره واحد خدمات سازمان» از مهمترین کانالهای ارتباطی سازمان امور مالیاتی با مردم به شمار میرود و خدمات آن به صورت رایگان در اختیار تمامی مودیان قرار دارد.