اسد کرمی اظهار کرد: از زمان جنگ تحمیلی ۱۲ روزه بازار خودرو نسبتا ثابت بود. در این چند روز که شاهد افزایش قیمت خودرو بودیم، خودروهای وارداتی تغییر محسوسی نداشتند، اما خودروهای مونتاژی و داخلی افزایش قیمت اندکی داشتند. این موضوع عمدتا به نوسانات دلار مرتبط است. برخی خودروهای داخلی و چینی حدود پنج تا شش درصد رشد قیمت داشتند و همچنان خرید و فروش در جریان است. وی افزود: خودروهایی که پیشفروش و ثبتنام شدهاند، مردم را نگران و ناراضی کرده است. وقتی نمایندگیها با مردم قرارداد میبندند و خریداران دارایی خود را میفروشند تا خودرویی برای رفع نیاز خود بخرند، متاسفانه به قراردادها عمل نمیشود و بعضا بیش از شش ماه تا یک سال خودرو به مشتری تحویل داده نمیشود که دور از انصاف است و باعث ناراحتی میشود.
کرمی با اشاره به گفتوگو با حمید رستگار رئیس اتاق اصناف، گفت: بازار خودرو در اختیار شرکتهاست و افرادی که پروانه از اتحادیه دارند، عملا بیکار هستند و هیچ ثبتنامی انجام نمیدهند. چند تن از اعضا که با شرکتها زد و بند دارند، ۱۰ نمایندگی مختلف دارند. کجای قانون نوشته است که یک نفر میتواند ۱۰ نمایندگی داشته باشد، آن هم وقتی سوابق قبلیاش هم مشکل دارد و هنوز به تعهدات خود عمل نکرده است؟ قرار شد جلسهای در وزارت صمت با حضور آقای فضیلت برگزار شود تا اقدامات غیرقانونی کنترل شود.
رئیس اتحادیه نمایشگاهداران خودرو تهران، با بیان اینکه حداقل انتظار ما این است که کیفیت خودروهای داخلی بالاتر رود و قیمتها نوسان نداشته باشد، تصریح کرد: کارخانهها باید به تعهدات خود عمل کنند. از نظر من پیشفروش کاملا غیرقانونی است و افراد باید خودرو را لمس کنند تا آن را خریداری کنند. متاسفانه اکنون حواله خرید و فروش میشود و اگر فردا مشکلی برای کارخانه رخ دهد، مشکلات بزرگی ایجاد خواهد شد. برخی نمایندگان ۱۰ حواله دارند، اما ۵۰ قرارداد امضا میکنند. وی ضمن انتقاد از رفتار برخی شرکتهایی که خودروهای چینی میفروشند، درباره زمان برگزاری جلسه در وزارت صمت، اظهار کرد: هنوز تاریخ جلسه ما دقیقا مشخص نیست؛ اما تا اواخر این هفته اقدامات لازم برای برگزاری این جلسه انجام خواهد شد.