گزارشی منتشر شده است که نشان می دهد گوگل یک کارزار تبلیغاتی و پروپاگاندایی را در ماه مارس آغاز کرده است تا به انکار قحطی غذایی در غزه بپردازد و نیز فعالیت های حاشیه برانگیز موسسه فعالیتهای بشر دوستانه غزه را که یک سازمان آمریکایی است ترویج و تبلیغ کند.
به گزارش عصر ایران و به نقل از « دراپ سایت نیوز» که اخبار پنهان عرصه جهانی را منتشر می کند گوگل قراردادی ۴۵ میلیون دلاری با دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل امضا کرده است تا اظهارات دولت اسرائیل را ترویج کند و بحران انسانی در غزه را کم اهمیت جلوه دهد.
در این قرار داد از گوگل به عنوان « عنصری حیاتی » در استراتژی روابط عمومی نتانیاهو شناخته شده است.
این کار پروپاگاندایی چند روز پس از آن آغاز شد که محاصره غذایی، دارویی، سوختی و دیگر مایحتاج انسانی مردم غزه توسط اسرائیل در روز دوم ماه مارس شروع شد.
در همان ماه مارس سخنگوی ارتش اسرائیل در پاسخ به نمایندگان مجلس اسرائیل در ارتباط با پاسخ دهی به افکار عمومی جهانی در برابر این اقدام اسرائیل گفت:« اسرائیل می خواهد یک کارزار دیجیتال راه بیاندازد تا این طور وانمود کند هیچ کمبود غذایی در غزه وجود ندارد و داده های مطلوب خودش را در اینترنت منتشر کند.»
تبلیغات پروپاگاندایی اسرائیل در این زمینه که بسیار گسترده بوده است و در یکی از مشهورترین آنها مربوط به ویدیویی است که یوتیوب از وزارت خارجه اسرائیل منتشر کرد که می گفت« غذا در غزه هست». این ویدیو تا به حال ۶ میلیون بار بازدید شده است.
طبق گزارش « دراپ سایت نیوز » این کارزار پروپاگاندایی از طریق پلتفرم یوتیوب و نیز پلتفرم « نمایش و ویدیو ۳۶۰» که متعلق به گوگل است انجام می شود و اسناد دولتی مربوط به آن در اسرائیل تحت عنوان « هاسبارا» نگهداری می شود که ترجمه اش همان پروپاگاندا می شود.