آرمانی در سال ۱۹۷۵ به همراه شریک زندگی و کاریاش، سرجیو گالئوتی، این برند لوکس را در میلان بنیان گذاشت. سبک شاخص او در طراحی، یعنی کتوشلوارهای شیک با ترکیب راحتی و ظرافت، به امضای خاص برند او تبدیل شد. این خانه مد در سال ۲۰۲۴ بیش از ۲.۳میلیارد یورو درآمد داشت و ارزش امپراتوری مد آرمانی بیش از ۱۰میلیارد دلار برآورد میشود؛ ثروتی که او را در میان ۲۰۰میلیاردر برتر جهان قرار داده بود.
آرمانی که در سال ۱۹۳۴ در شهر پیاچنزا به دنیا آمد، پس از جنگ جهانی دوم به میلان رفت و از آنجا راه خود را در صنعت مد آغاز کرد. او با طراحی لباس برای فیلمهایی چون «ژیگولوی آمریکایی» (۱۹۸۰) و«گرگ والاستریت» (۲۰۱۳) نام خود را بههالیوود نیز رساند.
لباسهای تیم ملی ایتالیا در المپیک ۲۰۱۲ لندن و حتی لباسهای بازیکنان باشگاه بایرن مونیخ نیز از طراحیهای او بود. علاوه بر پوشاک، امپراتوری آرمانی شامل عطرها، هتلها، کافهها، و حتی طراحی خودرو نیز میشد. بیش از ۲۰۰۰ فروشگاه و ۱۳ کارخانه با بیش از ۸۷۰۰کارمند در سراسر جهان تحت مالکیت او بودند. مرگ جورجو آرمانی واکنشهای گستردهای در پی داشت و جورجیا ملونی، نخستوزیر ایتالیا او را «نماد وقار، خلاقیت و بهترین چهره ایتالیا» خواند.