رونمایی از فراری ۸۴۹ تستاروسا؛ سوپراسپرت هیبریدی ۱۰۵۰ اسب بخاری (+عکس)

عصر ایران شنبه 22 شهریور 1404 - 09:11
فراری از جانشین SF90 Stradale رونمایی کرد. «۸۴۹ تستاروسا» یک سوپراسپرت هیبریدی با ۱۰۵۰ اسب بخار قدرت است که شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت آن تنها ۲.۳ ثانیه است.

عصر ایران - فراری از خودروی کاملاً جدید «۸۴۹ تستاروسا» رونمایی کرد؛ یک سوپراسپرت هیبریدی با قدرت ۱۰۵۰ اسب بخار که جایگزین SF90 Stradale می‌شود. این خودرو با ترکیب یک موتور V8 ۴.۰ لیتری توئین-توربو با سه موتور برقی، عملکرد خیره‌کننده‌ای را ارائه می‌دهد.

شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت آن تنها ۲.۳ ثانیه است و حداکثر سرعت آن از ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت فراتر می‌رود. این خودرو در پیست فیورانو فراری، با ثبت زمان ۱ دقیقه و ۱۷.۵ ثانیه، بیش از یک ثانیه سریع‌تر از SF90 است.

رونمایی از فراری ۸۴۹ تستاروسا؛ سوپراسپرت هیبریدی با ۱۰۵۰ اسب بخار قدرت (+عکس)

سیستم آیرودینامیک فعال و اسپویلر جدید آن، نیروی رو به پایین (Downforce) را تا ۲۵ درصد افزایش داده و در سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت، ۴۱۵ کیلوگرم نیروی رو به پایین تولید می‌کند. طراحی این خودرو از نمونه‌های اولیه دهه ۱۹۷۰ میلادی الهام گرفته و با خطوط تیز و عناصر «رترو»، ظاهری جسورانه دارد.

رونمایی از فراری ۸۴۹ تستاروسا؛ سوپراسپرت هیبریدی با ۱۰۵۰ اسب بخار قدرت (+عکس)

هر دو نسخه کوپه و اسپایدر (سقف بازشو) عرضه خواهند شد که مدل اسپایدر حدود ۹۰ کیلوگرم سنگین‌تر است. قیمت‌گذاری از حدود ۴۹۵,۰۰۰ دلار آمریکا برای مدل کوپه و ۵۴۰,۰۰۰ دلار برای مدل اسپایدر آغاز می‌شود (بدون احتساب مالیات و هزینه‌های واردات). تحویل خودروها از اواسط سال ۲۰۲۶ در اروپا و پس از آن در ایالات متحده آغاز خواهد شد.

طراحی این خودرو با واکنش‌های متفاوتی روبرو شده است؛ برخی ظاهر آینده‌نگر آن را می‌پسندند و برخی دیگر آن را ناامید کننده می‌دانند.

پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.