به گزارش روابط عمومی نمایشگاه ایران ایتکس، پژوهشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات پیشرفته دانشگاه صنعتی شریف با همکاری گروه فناوری اطلاعات شریف "Sharif ICT Group" با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری و پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف، از ۲۸ تا ۳۰ مهر ماه، چهارمین دوره نمایشگاه ایران ایتکس "IRAN ITEX ۲۰۲۴" را با تمرکز بر صنایع و کسبوکارهای مرتبط با هوش مصنوعی، فناوری اطلاعات، ارتباطات و مخابرات، در دانشگاه صنعتی شریف برگزار خواهند کرد.
این رویداد بهعنوان یکی از مهمترین گردهماییهای تخصصی کشور، با هدف ایجاد بستر تعامل میان فعالان صنعت، دانشگاه و بخش خصوصی طراحی شده و تلاش دارد ضمن معرفی آخرین دستاوردهای فناورانه و نوآورانه، مسیر توسعه همکاریهای تجاری و تحقیقاتی را هموار سازد.
یکی از اهداف محوری این نمایشگاه، کاریابی و اشتغال تخصصی است؛ بدین منظور فضایی برای دریافت رزومه، شناسایی و جذب نیروی انسانی متخصص و برقراری ارتباط مستقیم میان کارفرمایان و متخصصان حوزههای مرتبط فراهم گردیده است. این رویکرد، فرصت ارزشمندی برای شرکتها بهمنظور تأمین سرمایه انسانی کارآمد و برای جویندگان کار جهت ورود به بازار کار تخصصی فراهم میآورد.
علاوه بر این «IRAN ITEX ۲۰۲۵» با ایجاد بستری برای برندسازی و تبلیغات، شناسایی رقبا و تحلیل بازار، تبادل تجربیات و انتقال دانش از طریق برگزاری کارگاهها، نشستهای تخصصی و جلسات B۲B و B۲C، به دنبال ارتقای جایگاه فناوریهای پیشرفته در کشور و پیوند مؤثر صنعت و دانشگاه است. این نمایشگاه فرصتی استراتژیک برای شرکتها، استارتاپها، مراکز تحقیقاتی و نیروی انسانی متخصص جهت بهرهبرداری از ظرفیتهای علمی، فنی و تجاری کشور در حوزه فناوریهای نوین می باشد.
هدف از برگزاری نمایشگاه ایران ایتکس چیست؟
چرا باید در نمایشگاه غرفه داشته باشیم؟
یکی از مهمترین سؤالاتی که ذهن مدیران سازمانها و شرکتهای مختلف را درگیر میکند، این است که چرا باید در این نمایشگاه شرکت کنیم؟ یا اینکه شرکت در این نمایشگاه چه فایدهای برای ما دارد؟
پاسخ این سؤالات در موارد زیر خلاصه شده است:
-
کاریابی و اشتغال بهصورت تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات، ارتباطات و هوش مصنوعی
شناسایی استعدادهای برتر از کل کشور و اتصال به بازار کار
مشارکتکنندگان در این نمایشگاه می توانند با صرف کمترین هزینه و زمان، استعدادهای برتر کشور را شناسایی، جذب و استخدام کنند تا کمک کوچکی به آبادانی کشور و جلوگیری از فرار مغزها کرده باشند.
-
توسعه کسبوکار (عرضه فناوریها، نوآوریها و رونمایی از دستاوردهای جدید)
این نمایشگاه با فراهمسازی بستری برای معرفی و عرضه تازهترین فناوریها و نوآوریها، زمینه رونمایی از دستاوردهای جدید و توسعه بازار محصولات و خدمات فناورانه را فراهم ساخته و به رشد و گسترش کسبوکارها و تثبیت جایگاه شرکتهای فعال در عرصه فناوری کمک میکند.
-
ایجاد ارتباطات تجاری (ارتباطات B۲B و B۲C، افزایش فروش و جذب مشتریان جدید)
نمایشگاه ایران ایتکس با ایجاد شبکهای گسترده از ارتباطات تجاری B۲B و B۲C، زمینهساز تعاملات سازنده میان بازیگران صنعت فناوری میشود و با فراهمکردن امکان مذاکره مستقیم با مشتریان و شرکای تجاری، فرصتی برای افزایش سهم بازار و ایجاد مزیت رقابتی برای شرکتها فراهم میآورد.
-
برندسازی و تبلیغات (ارتقای برند کارفرمایی)
این نمایشگاه فرصتی استراتژیک برای ارتقای برند کارفرمایی شرکتها، افزایش دیدهشدن در میان مخاطبان تخصصی و تثبیت جایگاه آنها بهعنوان بازیگران پیشرو در عرصه فناوری می باشد.
-
شناسایی رقبا و تحلیل بازار
حضور در ایران ایتکس امکان رصد آخرین تحولات صنعت، شناسایی رقبا و تحلیل روندهای بازار را فراهم میسازد تا شرکتها بتوانند با استراتژیهای دقیقتر، جایگاه رقابتی خود را تقویت نمایند.
-
ایجاد ارتباط مستقیم بین صنعت و دانشگاه
این رویداد با ایجاد پل ارتباطی میان صنعت و دانشگاه، شرایطی برای بهرهگیری از ظرفیتهای علمی و تحقیقاتی در راستای رفع نیازهای صنعتی و توسعه نوآوریهای کاربردی فراهم میکند.
-
انتقال دانش و فناوری (تبادل اطلاعات و تجربیات، برگزاری کارگاهها و سمینارهای جانبی)
ایران ایتکس با برگزاری کارگاهها و نشستهای تخصصی، فضایی پویا برای تبادل دانش و تجربیات میان متخصصان، محققان و فعالان صنعت فراهم میسازد و مسیر انتقال فناوریهای نوین را هموار میکند.
جهت کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اطلاعرسانی iranitex.com مراجعه فرمایید.
شماره تماس جهت رزرو غرفه:
۰۲۱-۶۶۰۲۸۹۶۳-۵
۰۲۱-۶۶۰۸۳۰۱۵-۶
چه گروههایی میتوانند در نمایشگاه حضور داشته باشند؟
- شرکتهای حوزه صنایع الکترونیک، کامپیوتر و فناوری اطلاعات
- شرکتهای حوزه امنیت و شبکه
- بانکها، مؤسسات مالی و اعتباری و شرکتهای زیرمجموعه
- مجموعههای ارائه دهنده خدمات بانکی و مالی، پرداخت و تجارت الکترونیک
- کارگزاریها، صندوقهای سرمایهگذاری و ارکان بازار سرمایه و بورس
- شرکتهای بیمه و شرکتهای زیرمجموعه
- اپراتورهای مخابراتی و اینترنت
- فروشگاههای اینترنتی و ارائه دهنگان خدمات برخط
- نرم افزارهای ارائه دهنده انواع خدمات
- مجموعههای فعال در حوزه رمزارزها و متاورس
- شرکتهای ارائه دهنده خدمات هوش مصنوعی
- مجموعههای فعال در بازار تبلیغات و بازاریابی
- ارائه دهندگان خدمات ابری، انواع سرور، هاست و دامنه
- واحدIT و منابع انسانی گروههای صنعتی، تولیدکنندگان انرژی و فروشگاههای زنجیرهای، گروههای نفت، پالایش و پتروشیمی و کارخانجات
- دانشگاهها، مراکز رشد و پارکهای علم و فناوری، مراکز نوآوری و شتابدهی
- استارتاپها و شرکتهای دانشبنیان
چه مجموعههایی تاکنون در نمایشگاه مشارکت کردند؟
برخی از مشارکت کنندگان نمایشگاه ایران ایتکس در ادوار قبلی نمایشگاه و دیگر رویدادهای گروه فناوری اطلاعات شریف، مجموعه رایتل، مجموعه ایرانسل، گروه سولیکو کاله، شرکت ملی انفورماتیک، شبکه الکترونیکی پرداخت کارت (شاپرک)، صنایع تولیدی کروز، شرکت مهندسی و ساخت برق و کنترل مپنا (مکو)، بانک رفاه کارگران، عصر دادههای آسیاتک، دادهورزی سداد، مجموعه فناپ، شرکت خدمات انفورماتیک، پرداخت الکترونیک سامان کیش، گروه توسن، مجموعه داتین، پرداخت الکترونیک پاسارگاد، بهپرداخت ملت، بهسازان ملت، گروه توسعه فناوری زعیم، پارس تکنلوژی سداد، زیرساخت امن خدمات تراکنشی، پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف، مجموعه ایران سرور، امن افزار گستر شریف، شتابدهنده تریگ آپ، مجموعه ایران تلنت، مجموعه امید نت، فلای تودی، مجمعه ایرسا (فولاد مبارکه اصفهان)، برسا نوین رای، یکتا ققنوس پارس، مجموعه تپسل، مجموعه یکتانت، مجموعه دفتر شما، مجموعه فینوداد (بانک ملی) و...
ارائه موقعیتهای شغلی و دریافت رزومه در نمایشگاه ایران ایتکس به چه صورتی انجام میشود؟
به هر شرکت پروفایلی ارائه می شود که موقعیتهای شغلی خود را در آن ثبت نمایند. شرکت کنندگان در نمایشگاه نیز از طریق پروفایل شخصی خودشان اقدام به ارسال رزومه بهصورت الکترونیکی می نمایند. موقعیتهای شغلی شرکتها بر روی وبسایت قرار خواهد گرفت تا علاوه بر بازدیدکنندگان، در دسترس کلیه علاقمندان به این حوزه قرار گیرد و از هر کجای کشور بهصورت غیرحضوری بتوانند رزومه ارسال نمایند.
چه رویدادهایی در کنار نمایشگاه ایران ایتکس برگزار می شود؟
- پنل سخنرانی مدیران موفق (سخنرانی بزرگان حوزه فناوری اطلاعات بهصورت داستانوار و در راستای انتقال تجربه)
- کارگاههای آموزشی (ارائه موضوعات آموزشی جذاب برای بازدید کنندگان)
- پنل استارتاپها (بررسی چالشها، داستانهای موفقیتها و شکستهای استارتاپهای بزرگ و درحال رشد)