متا از فید جدید «Vibes» برای ویدیوهای کوتاه تولیدشده با هوش مصنوعی رونمایی کرد

دیجیاتو جمعه 04 مهر 1404 - 09:06
ویدیوها را می‌توان در فید Vibes منتشر کرد یا از طریق دایرکت و همچنین استوری و ریلز اینستاگرام و فیسبوک به اشتراک گذاشت. The post متا از فید جدید «Vibes» برای ویدیوهای کوتاه تولیدشده با هوش مصنوعی رونمایی کرد appeared first on دیجیاتو.

متا از فید جدیدی به نام «Vibes» رونمایی کرده که در اپلیکیشن Meta AI و وب‌سایت meta.ai در دسترس قرار گرفته است. این فید ویدیوهای کوتاه تولیدشده با هوش مصنوعی را شامل می‌شود.

به گفته متا، کاربران در این فید می‌توانند ویدیوهای هوش مصنوعی تولیدشده توسط دیگر کاربران یا خالقان محتوا را تماشا کنند. الگوریتم متا به مرور زمان براساس سلیقه مخاطب، محتوای شخصی‌سازی‌شده بیشتری را به آنها نمایش می‌دهد.

همچنین کاربران می‌توانند یک ویدیو را از ابتدا تولید یا ویدیوی موجود را بازسازی کنند. قبل از انتشار نیز امکان افزودن تصویر جدید، اضافه‌کردن موسیقی و تغییر سبک وجود دارد. ویدیوها را می‌توان در فید Vibes منتشر کرد یا از طریق دایرکت و همچنین استوری و ریلز اینستاگرام و فیسبوک به اشتراک گذاشت.

فید ویدیوهای هوش مصنوعی

«مارک زاکربرگ»، مدیرعامل متا، خبر معرفی «Vibes» را در یک پست اینستاگرامی اعلام کرد و چند نمونه ویدیو هوش مصنوعی هم به نمایش گذاشت.

«الکساندر وانگ»، مدیر ارشد هوش مصنوعی متا، هم اعلام کرده است که این شرکت در نسخه اولیه Vibes با توسعه‌دهندگان مدل‌های تصویری Midjourney و Black Forest Labs همکاری داشته است. هم‌زمان، متا روی توسعه مدل‌های اختصاصی خود نیز کار می‌کند.

واکنش منفی کاربران نسبت به فید جدید متا

بااین‌حال، واکنش کاربران به معرفی این قابلیت چندان مثبت نبوده است. در بخش نظرات پست زاکربرگ، بسیاری از کاربران با عباراتی مانند «هیچ‌کس این ویژگی را نمی‌خواهد» نارضایتی خود را ابراز کرده‌اند. این اقدام درحالی صورت گرفته که شبکه‌های اجتماعی مانند یوتوب اخیراً تلاش‌هایی را برای محدود کردن ویدیوهای بی‌کیفیت تولیدشده با هوش مصنوعی آغاز کرده‌اند.

ساخت ویدیو هوش مصنوعی با متا

رونمایی از Vibes هم‌زمان با بازسازی گسترده واحدهای هوش مصنوعی متا انجام شده است. این شرکت در ماه ژوئن «Meta Superintelligence Labs» را راه‌اندازی کرد و سپس بخش هوش مصنوعی خود را به چهار گروه شامل مدل‌های بنیادی، تحقیقات، ادغام محصول و زیرساخت تقسیم‌بندی کرد تا رقابت با شرکت‌هایی مانند OpenAI ،Anthropic و گوگل دیپ‌مایند را جدی‌تر دنبال کند.

منبع خبر "دیجیاتو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.