به گزارش خبرنگار مهر، علاءالدین رفیع زاده رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور عصر امروز (سه شنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه، با بیان اینکه امروز به صورت ویژه به سامانه هوشمند فواد ۱۲۸ خواهیم پرداخت، اظهار کرد: به عنوان کسی که دو و نیم دهه در ساختار حضور داشتم، یقین دارم فقط تدوین مقررات منجر به اصلاح نظام اداری نمی شود بلکه این اقدام زمینه اصلاح را فراهم می کند اما اینکه بدانیم چطور برنامه های نظام اداری ما و فرآیندهای اداری اصلاح و انجام شده است، نیاز به اقدام موثر دارد.
وی عنوان کرد: توجه به خروجی منجر به این می شود که فرآیند خدمات به صورت کامل و دقیق به مردم ارائه شود. ما در دولت وفاق و دولت چهاردهم مصوبه ای را تحت عنوان برنامه اصلاح نظام اداری دولت چهاردهم با شش محور اصلی را مصوب کردیم. در یکی از محورهای پیش برنده این برنامه، برنامه فوریت های اداری را جای گذاری کردیم. برنامه اصلاح نظام اداری زمانی نتیجه می دهد که مردم خدمات خود را آسان تر و با کیفیت تر دریافت کنند.
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور خاطرنشان کرد: طبق این سامانه، هر جا مردم در امور اداری مسئله ای پیدا می کنند و با مواردی مانند بد رفتاری کارمند یا هر امری که موجب اتلاف وقت می شود، مواجه می شوند می توانند با شماره گیری ۱۲۸ مورد را گزارش دهند و پس از دریافت این گزارش، بلافاصله همکاران ما به موضوع رسیدگی می کنند.
در ادامه این نشست کامل داوودی رئیس مرکز بازرسی سازمان اداری استخدامی کشور افزود: سامانه فواد ۱۲۸ به صورت پایلوت در سه استان اجرایی و عملیاتی شده است. ما پس از آسیب شناسی که نشان دهنده ناکارآمدی سامانه های اداری بود، متوجه شدیم که حدود ۸۰ درصد مراجع کنندگان از موضوعاتی که منجر به عصبانیت آنها می شود و مرجعی برای رسیدگی به آن موارد وجود ندارد، ناراحت هستند. طبق این پیش فرض، این سامانه را راه اندازی کردیم.
وی عنوان کرد: ما اگر بتوانیم در نظام اداری خود سیستمی داشته باشیم که قبل از حضور شهروند، فرآیند اداری برای فرد تشریح شود، بخش زیادی از مشکلات مرتفع می شود. در خصوص بحث قطع بودن سیستم ها هنگام مراجعه مردم، هم از دیگر مواردی است که موجب نارضایتی مردم است.
داوودی ادامه داد: عدم حضور کارمندان و حضور مکرر مراجعین به شخص مورد نظر و همچنین تاخیر در انجام امور از مواردی است که در این سامانه مورد توجه قرار می گیرد. زیر سه ساعت ۷ مورد که موجب عدم رضایت شهروندان می شود پاسخ داده خواهد شد و هیچ شهروندی بدون پاسخ نخواهد ماند. هیچ اغماضی هم نسبت به متخلفین نخواهیم داشت؛ کما اینکه ۵ مدیر تا این لحظه طبق گزارش این سامانه، برکنار شدند.
بر اساس این گزارش، سامانه فواد ۱۲۸ یک سامانه ملی برای ثبت شکایت فوری از عملکرد نظام اداری است که پیگیری را تا پاسخ نهایی انجام می دهد. شهروندان می توانند از طریق شماره تماس فوریت های اداری ۱۲۸ گزارش های خود را ثبت کرده و در کمتر از چند ساعت نتیجه را دریافت کنند. این سامانه با تمرکز بر نحوه ارائه خدمت، رفتار کارمندان و کیفیت پاسخگویی، فرآیندی سریع، دقیق و شفاف دارد.
تکمیل می شود...