به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، آخرین وضعیت توسعه پروژه «مسیر سرزندگی»، با حضور معاون شهردار تهران بازدید و بررسی شد.
در بازدید اخیر، شهرداران مناطق ۲، ۳ و ۶ شهرداری تهران، مدیران عامل سازمانهای «حملونقل و ترافیک»، «مشاور فنی و مهندسی» و «مهندسی و عمران» شهر تهران، سرپرست «سازمان بوستانها و فضای سبز» و مدیران کل حوزه معاونت مالی و اقتصاد شهری نیز حضور داشتند.
بر این اساس، مطالعات و اقدامات اجرایی برای توسعه «مسیر سرزندگی» به فضای سبز مجاور مسیر ۴۷ کیلومتری بهرهبرداری شده، مورد تبادل نظر و ارزیابی قرار گرفت.
سجاد محمدعلینژاد معاون شهردار تهران، اتصال بوستانها به یکدیگر و گسترش فضای سبز به منظور «ایجاد شبکه یکپارچه پیادهراهی و وسایل نقلیه پاک» را از هدفگذاریهای مهم و مورد تأکید مدیریت شهری برشمرد که تحقق آن، نیازمند اقدام هماهنگ مدیران شهری است.
وی در ادامه بر اهمیت رفع موانع اجرایی و توسعه قطعه نخست مسیر سرزندگی به بوستانهای مجاور تأکید کرد و خواستار توجه ویژه و اقدام متناسب با زمانبندی اجرای فازهای جدید، از سوی تمامی متولیان پروژه شد.
در ادامه شهردار منطقه ۲ تهران، بازخوردهای مردمی نسبت به بهرهبرداری قطعه نخست مسیر سرزندگی به طول ۴۷ کیلومتر در شمال غرب تهران را مرور کرد و در ادامه گزارش توسعه این مسیر یکپارچه و اتصال آن به بوستانهای گفتوگو و گلها و همچنین برج میلاد را ارائه کرد.
در ادامه شهرداران مناطق ۳ و ۶ و مدیران عامل معاونت فنی و عمرانی شهرداری، آخرین وضعیت مطالعات و عملیات اجرایی گسترش مسیر سرزندگی به «ملاصدرا و میدان ونک» و همچنین «اتصال بوستان گفتوگو به امیرآباد» را از طریق پلهای پیادهراهی بر روی بزرگراه شهید چمران بازگو کردند.
به گفته معاون شهردار تهران، اتصال بوستان گفتوگو به امیرآباد و محدوده کوی دانشگاه از دو طریق دنبال خواهد شد تا دسترسی مطلوب و پرتقاضای ارتباط میان متروی بوستان گفتوگو تا امیرآباد شمالی ایجاد شود.
محمدعلینژاد در ادامه با اشاره به اهمیت تمرکز بر پروژههای سازگار با نشاط و سرزندگی شهر، خواستار تسریع در انجام اقدامات اجرایی این پروژه شد و حمایت و پشتیبانی معاونت مالی و اقتصاد شهری از هرگونه اقدام در این پروژه اولویتدار را یادآور شد.
بر اساس این گزارش، در پایان مقرر شد، با اتصال بوستانهای مجاور بزرگراههای شهید چمران و شهید همت، بهسازی فضای سبز و نصب تجهیزات، محدوده مسیرسرزندگی تا پایان سال جاری به ۱۰۰ کیلومتر افزایش یابد.
گام نخست پروژه اولویتدار مسیر سرزندگی به طول ۴۷ کیلومتر، ۱۰ اسفندماه ۱۴۰۳ به بهرهبرداری رسید و فازهای توسعهای آن به تدریج در حال احداث است.