سیتروئن در سال ۱۹۵۵ با معرفی مدل DS ، بار دیگر جهان خودرو را متحول کرد. این خودرو که طراحی کوسهمانند آن براساس قوانین آیرودینامیک بود، مجهز به یک سیستم تعلیق انقلابی هیدروپنوماتیک بود که به دلیل کیفیت رانندگی بینظیر، تا سالها هیچ رقیبی در اروپا نداشت و فناوری آن تا دوران جدید نیز دوام آورد.

تا سالها هیچ خودروی اروپایی نتوانست به کیفیت رانندگی و راحتی DS نزدیک شود. اعتبار سیستم هیدروپنوماتیک سیتروئن به حدی بود که این فناوری فراتر از زمان خود، تا همین اواخر در مدلهای رده بالای این شرکت حفظ شد.
طراحی منحصربهفرد DS که در سال ۱۹۵۵ معرفی شد، الهامبخش بزرگ هانری شاپروُن، بدنه ساز مشهور، بود. او سه سال بعد، تفسیر شگفتانگیز خود را در قالب یک مدل کانورتیبل (کروک) پیشنهاد داد. سیتروئن که مجذوب این ایده شد، تولید آن را از سال ۱۹۶۰ در برنامه خود گنجاند و وظیفه ساخت آن را به شاپروُن سپرد. این مدلها تا سال ۱۹۷۱، با نام «کارخانه کروک» شناخته میشدند.
پربیننده ترین پست همین یک ساعت اخیر
منبع خبر "
عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد.
(ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.