به گزارش خبرآنلاین از خراسان، مجید نژادحسین در گفتوگویی با اشاره به سیاستهای شورای ششم در توسعه حملونقل پاک، اظهار کرد: توسعه زیرساختهای حملونقل ریلی درونشهری با توجه به افزایش جمعیت و حجم بالای تردد در دومین کلانشهر پرجمعیت کشور، از اولویتهای مهم مدیریت شهری مشهد است.
وی افزود: مشهد بهعنوان بزرگترین مقصد زیارتی کشور همواره با حجم بالایی از سفرهای درونشهری مواجه است و گسترش خطوط قطار شهری میتواند دسترسی آسانتر و سریعتر به نقاط مختلف شهر را فراهم کند و از تراکم جمعیت در مناطق مرکزی و پرتردد بکاهد.
رئیس کمیسیون عمران، حملونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد مقدس ادامه داد: توسعه حملونقل ریلی یکی از دغدغههای جدی ششمین دوره مدیریت شهری مشهد است که با برنامهریزی دقیق، مطالعات تخصصی و تخصیص اعتبارات ویژه دنبال میشود و در همین راستا، عملیات عمرانی فاز دوم خط سه قطار شهری مشهد با اعتباری بیش از ششهزار میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفته است.
وی تصریح کرد: این فاز از خط سه محدوده میدان شهدا تا میدان فردوسی را در بر میگیرد و در صورت تأمین بهموقع منابع مالی، ایستگاه فردوسی تا سه سال آینده آماده خدماتدهی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی خواهد شد.
نژادحسین با اشاره به جزئیات اجرایی این طرح، گفت: عملیات فاز دوم شامل ساخت و تکمیل ایستگاههای توحید، مجد و فردوسی و همچنین اجرای معماری، تأسیسات الکتریکی و مکانیکی ایستگاههای پانزده خرداد، بسیج، علامه مصباح یزدی (دانش)، حرم مطهر (بالاخیابان) و فردوسی است.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: قطار شهری تنها یک وسیله حملونقل نیست، بلکه ابزاری مؤثر برای کاهش ترافیک، کاهش آلودگی هوا، ارتقای نظم شهری، افزایش کیفیت زندگی شهروندان و حتی رونق اقتصادی در اطراف ایستگاهها محسوب میشود.
نژادحسین گفت: مشهد پس از تهران دومین شهر کشور در بهرهمندی از شبکه مترویی است و تلاش مدیریت شهری بر این است تا فاصله عملکردی با پایتخت در این حوزه به حداقل برسد. وی تأکید کرد: توسعه حملونقل ریلی، گامی مهم در تحقق شهری زیستپذیر و پاک برای شهروندان مشهدی است.