نیمی از تجویز و مصرف های دارویی غیرمنطقی است

جمعه 21 اردیبهشت 1403 - 17:52
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی، حدود نیمی از داروها دارای تجویز و مصرف نامناسب هستند.
نیمی از تجویز و مصرف های دارویی غیرمنطقی است***
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، دکتر سیدحیدر محمدی با تاکید بر اهمیت بحث تجویز و مصرف منطقی دارو، گفت: معتقدیم علیرغم همه تلاش های صورت گرفته، هنوز مصرف و تجویز دارو در کشور منطقی نشده چرا که طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی، تقریبا حدود نیمی از داروها دارای تجویز و مصرف نامناسب هستند.

وی با اشاره به اینکه  نیمی از بیماران در مصرف صحیح داروها کوتاهی می‌کنند افزود:  این در حالیست که استفاده نامناسب از داروها می‌تواند منجر به هدر رفت منابع شود.
 
محمدی با بیان اینکه کمیته کشوری تجویز و مصرف منطقی دارو تشکیل شده است، گفت: هدف تشکیل این کمیته ارتقای سطح خدمات در حوزه دارو و ارایه الگوی صحیح مصرف داروها بوده و دستورالعمل‌های مربوطه نیز در این راستا تدوین شده است.

رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد:  معتقدیم قیمت داروها در ایران بالا نیست به شرط آنکه پوشش صحیح بیمه ای داشته باشد.
 
 وی در بخش پایانی صحبت هایش گفت: تامین دارو به سختی در کشور انجام می‌شود و تامین نقدینگی، تامین مواد اولیه و جابجایی ارز نیز لذا  امیدواریم با مجموعه اقدامات انجام گرفته، تجویز و مصرف دارو در کشور مدیریت شود.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.