غافلگیری نتانیاهو از موافقت حماس با آتش‌بس/ هدف اسرائیل از حمله به رفح چیست؟

چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 - 06:00
یکی از رهبران جنبش حماس تاکید کرد که هدف اسرائیل از حمله رفح باجگیری از مردم فلسطین است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، محمود المرداوی از رهبران جنبش حماس بامداد چهارشنبه در اظهاراتی گفت که هدف از اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی در رفح تسلیم کردن مردم فلسطین و باج‌گیری از آنها است.  المرداوی افزود: هیات اسرائیلی که روز سه‌شنبه به قاهره آمده از پیشنهادی که ما با آن موافقت کردیم، اطلاع داشت.

وی همچنین گفت: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر (رژیم) اسرائیل روی مخالفت مقاومت با پیشنهاد آتش بس مصر حساب باز کرده بود و زمانی که با این پیشنهاد موافقت شد، او غافلگیر شد.

به گزارش ایرنا، کابینه جنگ رژیم صهیونیستی روز دوشنبه به رغم مخالفت‌های بین‌المللی، تهاجم زمینی به شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه را تائید کرد و ارتش این رژیم، از روز سه‌شنبه بخش فلسطینی این شهر را اشغال کرده‌ است.

این عملیات تنها ساعاتی پس از آن آغاز شد که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد که پیشنهاد آتش بس مصر و قطر را پذیرفته است؛ اما رژیم صهیونیستی ادعا کرد که این پیشنهاد خواسته‌های ضروری این رژیم را تامین نمی‌کند.

نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی با بیان این ادعا که طرح پیشنهادی حماس با خواسته‌های این رژیم فاصله دارد، مدعی شد: اجازه نمی‌دهیم حماس توانایی‌های نظامی خود را بازسازی کند. اسرائیل اجازه نخواهد داد که حماس در نوار غزه حکومت کند.

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.