حمایت ویژه دانشگاه فردوسی از نشریاتی که رویکرد حل مسئله دارند

یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 - 15:08
معاون فرهنگی دانشگاه فردوسی گفت: انتظار این است که اهالی قلم و اندیشه در نشریات دانشجویی متناسب با موضوعات مختلفی که دارند، خلاءها و چالش‌ها را شناسایی کنند و برای حل آن‌ها گام بردارند.

محمدعلی وطن‌دوست امروز ۱۶ اردیبهشت‌ماه در افتتاحیه سیزدهمین جشنواره سراسری رسانه و نشریات دانشجویی با عنوان «تیتر ۱۳» که در سالن ۲۲ بهمن دانشگاه فردوسی برگزار شد، خطاب به اهالی قلم اظهار کرد: شما اهل قلم هنگامی که می‌نویسید، در واقع علم و اندیشه درونی خود را به منصه ظهور می‌گذارید. قلم، ابزاری است که نیات، دانش و اندیشه کاتب و نویسنده را بروز می‌دهد. لذا بسیار مهم است جلوه‌گری با ابزار قلم چگونه باشد.

وی با بیان اینکه رویکرد دانشگاه فردوسی مشهد در دوره جدید، حل مسئله است، افزود: بنا داریم دانشجویان فعال فرهنگی در بخش‌های مختلف و تشکل‌ها، انجمن‌ها و نشریات علمی را به سمت حل مسئله سوق دهیم. منظور از حل مسئله، شناسایی چالش‌ها و خلاءها در عرصه‌های مختلف است. نشریات از این قاعده کلی مستثنا نیستند و انتظار این است که اهالی قلم و اندیشه در نشریات دانشجویی متناسب با موضوعات مختلفی که دارند، این خلاءها و چالش‌ها را شناسایی کنند و برای حل آن‌ها گام بردارند، یعنی خلاءها را پر و چالش‌ها را برطرف کنند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه فردوسی اضافه کرد: قول می‌دهیم هر اندازه نوشته‌های اهالی قلم به این سمت سوق پیدا کند، ما هم حمایت بیشتری را به عمل آوریم، البته حمایت اولیه را داریم، اما از آن دانشجویانی که در فرآیند حل مسئله به کمک دانشگاه بیایند و بتوانند در حل چالش‌ها و پر کردن خلاءها ما را یاری دهند، حمایت ویژه خواهیم داشت.  

تیتر ۱۳ منجر به رونق نشریات دانشجویی خواهد شد

همچنین مجتبی صفری، معاون مدیر کل اداره پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم نیز در بخش دیگری از این مراسم بیان کرد: این جشنواره با تأخیر برگزار شد، ولی برگزاری آن برای ما بسیار غنیمت است و از همکاران‌مان در معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت که در این کار ما را همراهی کردند، تشکر می‌کنم.

وی افزود: تلاش کردیم این جشنواره برای هم‌افزایی، تجربه‌نگاری و انس و الفت بیشتر همکاران با یکدیگر دایر شود. پیشنهاداتی وجود داشت مبنی بر اینکه نیازی به برپایی نمایشگاه نیست، اما در نهایت به این نقطه رسیدیم که نمایشگاه دایر شود و در خدمت شما عزیزان باشیم تا بتوانید تجارب‌تان را با هم به اشتراک بگذارید.

معاون مدیر کل اداره پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با اشاره به حضور جمع قابل توجهی از مدیران و اصحاب رسانه در این جشنواره خاطرنشان کرد: در ادامه برنامه حضور تعدادی از این افراد و بیان تجربه آنان را تدارک دیده‌ایم. آورده مهم حضور اصحاب رسانه در این رویداد، این است که تمام آثار برگزیده جشنواره در رسانه‌ها منتشر خواهد شد.

صفری اظهار کرد: اگرچه در برگزاری جشنواره تعویق صورت گرفت، اما همان‌ طور که پس از دوران کرونا جشنواره‌های رویش و حرکت فرصتی را فراهم کرد تا انجمن‌های علمی و فرهنگی رونق بیشتری در دانشگاه‌ها پیدا کنند، جشنواره تیتر نیز همین رونق را برای نشریات دانشجویی خواهد داشت.

وی ادامه داد: ما به مدیران ارشد وزارت علوم پیشنهاد دادیم در راستای نزدیک‌تر کردن نشریات به جایگاه خودشان و تقدیر از آنان، نشریه را به عنوان یک فعالیت گروهی ببینند و از آن تقدیر کنند، بنابراین جایزه نشریه برتر به همان میزان که جوایز انجمن‌های علمی و کانون‌های فرهنگی افزایش یافته، افزایش خواهد یافت و سطح قابل قبولی از جوایز را در این دور خدمت برندگان ارائه خواهیم داد تا فعالیت گروهی را ارج نهیم.  

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.