تحول در سفرهای هوایی با طراحی هواپیماهای جدید

صدا و سیما جمعه 17 آذر 1402 - 15:27
دانشمندان با طراحی یک هواپیمای نوآورانه قصد دارند آینده سفر‌های هوایی را متحول کنند.

تحول در سفرهای هوایی با طراحی هواپیماهای جدید
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از آی‌ای، این هواپیما که قرار است در سال ۲۰۲۵ تولید شود، نمایانگر فناوری پیشرفته و طراحی آینده‌نگرانه هواپیما‌ها و نویدبخش سفر‌های هوایی مقرون به صرفه‌تر و سازگارتر با محیط زیست است.
طراحی تخم مرغی شکل این هواپیما متفاوت از هواپیما‌های سنتی است که ما به دیدن آن‌ها در آسمان عادت کرده‌ایم. با این حال، این شکل کم نظیر فقط جنبه نمایشی ندارد بلکه نتیجه مهندسی دقیق با هدف کاهش نیروی کشش و به حداکثر رساندن کارایی است. این طراحی خلاقانه به آن اجازه می‌دهد تا مسافت ۸۰۰۰ کیلومتر را با یک بار سوخت‌گیری طی کند. این به معنای مصرف سوخت کمتر، کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای و کمک قابل توجه به صنعت هوانوردی سبز است.
کارشناسان قدرت واقعی این هواپیما را در کارایی اقتصادی آن می‌دانند چراکه مقرون به صرفه بودن آن امکانات جدیدی را برای سفر‌های هوایی فراهم می‌کند و آن را برای طیف وسیع‌تری از مسافران و مشاغل قابل دسترس می‌کند. همچنین به علت داشتن یک موتور دیزلی پیشرفته، اثر انتشار کربن را کاهش می‌دهد و به دستیابی به یک سیاره پاکتر کمک می‌کند. رویکرد نوآورانه این هواپیما می‌تواند به عنوان طرحی برای نسل بعدی هواپیما‌ها به حساب آید و به توسعه گزینه‌های پایدارتر و آگاهانه‌تر نسبت به محیط زیست در سراسر جهان کمک کند.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.