حضور کم‌رنگ زنان تهرانی در بازار کار

دوشنبه 17 اردیبهشت 1403 - 14:40
اقتصادنیوز: در زمستان سال گذشته،‌ نسبت اشتغال زنان در استان تهران 12 درصد بود. یعنی از هر 100 زن در سن اشتغال در این استان، تنها 12 زن شغل دارند.

نسبت اشتغال زنان یکی از نماگرهای مهم بازار کار است که نشان می‌دهد چند درصد از زنان بالای 15 سال (در سن اشتغال) در حال حاضر مشغول به کار هستند. مرکز آمار اخیرا گزارش جامعی از این نسبت منتشر کرده و آن را به تفکیک هر استان اعلام کرده است.

داده‌های مرکز آمار نشان می‌دهد که در زمستان سال گذشته، نسبت اشتغال زنان در کل کشور به طور میانگین 11.6 درصد بوده است. این نسبت در 16 استان بیشتر و در 15 استان کمتر از میانگین کل کشور است. از میان این استان‌ها،‌ بالاترین نسبت اشتغال زنان نزدیک به 22 درصد بوده که مربوط به استان زنجان است. پس از آن نیز استان‌های خراسان شمالی و گیلان قرار گرفته‌اند. در سوی دیگر این طیف‌، استان‌های مرکزی و کهگیلویه و بویراحمد جای گرفته‌اند که کمترین نسبت اشتغال زنان را به خود اختصاص داده‌اند.

مقایسه این نسبت در زمستان 1402 با زمستان 1401 نشان می‌دهد که در طول این یک سال، نسبت اشتغال زنان در استان‌های خراسان شمالی و بوشهر نسبت به سایر استان‌ها شدیدتر افزایش یافته است. این در حالی است که نسبت اشتغال زنان در استان اردبیل شدیدترین کاهش را تجربه کرده است.

مشروح این گزارش را با تیتر «حضور کم‌رنگ زنان تهرانی در بازار کار»در اکوایران بخونید.

 

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.