امدادرسانی نیروهای هلال‌احمر خواف به ۳۰ خودروی گرفتار در سیلاب

یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 - 12:30
رییس جمعیت هلال‌احمر خواف از امدادرسانی نیروهای هلال‌احمر این شهرستان به ۳۰ خودروی گرفتار در سیلاب خبر داد.

 محمد افشار مقدم به ایسنا گفت: در پی بارش شدید باران و تگرگ در روز شنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه و جاری و سیلابی شدن برخی نقاط روستایی و شهری این شهرستان، امدادگران هلال‌احمر در قالب پنج تیم امدادی متشکل از ۳۰ امدادگر و نجاتگر به کمک مردم گرفتار در سیلاب رفتند.

وی اظهار کرد: امدادرسانی در مناطقی همچون ورودی شهر خواف، پارک جنگلی بهار، تنگل خرگرد، چاه ماه خسری، تنگل مهرآباد و روستای فایندر صورت گرفت و تیم‌های عملیاتی پایگاه سه راهی نشتیفان نیز در مسیر سیلاب روستای برآباد و شهر سنگان مستقر شدند و در حالت آماده‌باش عملیاتی قرار گرفتند.

رییس جمعیت هلال‌احمر خواف افزود: در جریان امدادرسانی به مردم، در مجموع به سرنشینان ۳۰ خودرو سواری گرفتار در سیلاب با استفاده از پنج خودرو کمک دار و یک کامیون سنگین و یک موتورسیکلت امدادی امدادرسانی شد.

وی اعلام کرد: یک خودروی سواری سمند در محور مواصلاتی رشتخوار به خواف که دچار سانحه رانندگی و از جاده خارج و گرفتار گل و لای ناشی از بارش‌ها شده بود توسط امدادگران هلال‌احمر و مأموران راهداری امدادرسانی و از سوی مأموران اورژانس ۱۱۵ نیز خدمات پیش بیمارستانی ارائه شد.

رییس جمعیت هلال‌احمر خواف یادآور شد: در پی هشدار نارنجی هواشناسی، جمعیت هلال‌احمر خواف، ۵۰ نفر از امدادگران این شهرستان را برای ارائه خدمات امدادی در روز گذشته به حالت آماده‌باش در آورد و امدادرسانی تا حوالی ساعت ۳ بامداد امروز ادامه داشت.

عبدالرحمان مجددی مدیر اورژانس ۱۱۵ خواف هم به ایسنا گفت: در جریان رهاسازی خانواده‌ها و خودروهای گرفتار شده در سیلاب، یک نفر در روستای فایندر مصدوم که برای مداوا به بیمارستان ۲۲ بهمن خواف منتقل شد.

اسماعیل میرزاده رییس اداره هواشناسی خواف نیز خاطرنشان کرد: بر اساس آمار ایستگاه باران‌سنجی این شهرستان، میزان بارندگی روز گذشته در خواف ۱۶ و ۶ دهم میلی‌متر بود.

شهرستان خواف با ۴ بخش، ۶ شهر، ۸۵ روستا، ۱۶۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۲۷۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد مرکز خراسان رضوی قرار دارد.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.