دادگاه‌های علنی آنلاین در دادگستری کرمانشاه برگزار می‌شود

یکشنبه 16 اردیبهشت 1403 - 15:00
معاون فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی دادگستری کرمانشاه از برگزاری دادگاه های علنی برخط(آنلاین) در استان از هفدهم اردیبهشت ماه خبر داد.

دکتر محمدباقر نریمانی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری و رئیس قوه قضائیه مبنی بر اجرایی شدن سند تحول قضایی، اظهار کرد: یکی از موضوعات این سند برگزاری دادگاه‌های علنی و برخط  است که آن را در دستورکار قرار داده ایم. 

وی افزود: افزایش دانش و تجربه همکاران و کارکنان دادگاه ها، دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته حقوق، حقوقدانان و به طور کلی عموم مردم، اقناع افکار عمومی، افزایش اعتماد مردم به دستگاه قضایی و همچنین شفافیت در فرآیند رسیدگی و صدور آراء قضایی از مزایای برگزاری دادگاه های علنی به صورت آنلاین است. 

نریمانی با تاکید براینکه در قانون اساسی نیز بر برگزاری دادگاه های علنی تاکید شده، خاطرنشان کرد: امکان مشاهده و حضور مجازی عموم مردم در این دادگاه فراهم شده و علاقمندان به مباحث حقوقی، قضایی و جلسات دادگاه ها می توانند بصورت برخط و از طریق نشانی http://skyroom.adliran.ir/ch/kermanshah-ecourt در این دادگاه ها حضور یابند.

به گزارش ایسنا، اولین جلسه دادگاه علنی برخط استان کرمانشاه در سال جدید، روز دوشنبه (هفدهم اردیبهشت) با موضوع حمل و نگهداری مشروبات الکلی به صورت مجازی و برخط در آدرس یاد شده برگزار خواهد شد.

انتهای پیام 

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.