تلاش برای اتمام ۳۴۲۸ طرح نیمه تمام ورزشی طی دو سال

جمعه 21 اردیبهشت 1403 - 01:54
قم- وزیر ورزش و جوانان گفت: طی بازه زمانی ۲ ساله می‌توان ۳۴۲۸ طرح نیمه تمام ورزشی را با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و همچنین قهرمانان و پیشکسوتان به سامان برسانیم.

به گزارش خبرنگار مهر، کیومرث هاشمی شامگاه پنجشنبه در همایش مدیران ورزش بانوان کشور گفت: تلاش‌های خوبی در زمینه مباحث فرهنگی و اخلاقی صورت گرفته، اما نیاز است نظارت بیشتری بر باشگاه‌های ورزشی بانوان انجام شود.

وزیر ورزش و جوانان افزود: معتقدیم که بودجه ورزش بانوان را باید به صورت درصدی محاسبه کنیم و تلاش می‌شود تا میزان بودجه ورزش بانوان در فدراسیون‌ها و هیئت‌های ورزشی و همچنین اداره کل استان‌ها شفاف شود تا ارزیابی‌ها بر همین اساس صورت گیرد.

هاشمی بیان کرد: دشمنان تبلیغات سو بسیاری در حوزه زن ستیزی علیه نظام جمهوری اسلامی انجام می‌دهند و با وجود آنکه تبلیغات گسترده‌ای در زمینه ورزش نیز انجام شده در حال حاضر ۸۵۰ مدیر ارشد ورزش از بانوان هستند.

وی عنوان کرد: در استان‌های مختلف کشور نیز بین ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ نفر از بانوان در عرصه‌های مدیریت ورزش مشغول به فعالیت هستند که چنین شرایطی در کشورهای دیگر دیده نمی‌شود.

وزیر ورزش جوانان گفت: در برهه‌ای به دلیل آنکه پوشش ورزشکاران خانم در رشته‌های مختلف مورد تأیید نبوده، خیلی از قهرمانان ما از حضور در میادین جهانی محروم بودند اما امروز ورزشکاران کشور در رشته‌های مختلف به غیر از شنا می‌توانند با پوشش اسلامی در میادین جهانی حضور یابند.

هاشمی با ابراز تقدیر از توجه ویژه رهبر معظم انقلاب به امر ورزش بیان کرد: مقام معظم رهبری همواره به جامعه ورزش توجه و عنایت داشته‌اند.

وی با بیان اینکه به فرموده رهبر معظم انقلاب، ایران قوی باید ورزش قوی داشته باشد افزود: باید تلاش کنیم تا در رشته‌های مختلف ورزشی در بعد قهرمانی ورزش قوی داشته باشیم.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه با اشاره به طرح‌های ورزشی نیمه تمام در کشور گفت: هم اکنون برخی از پروژه‌های ورزشی که از دهه‌های ۸۰ آغاز شده بلاتکلیف هستند که این امر چالشی برای مدیریت ورزش است.

وی بیان کرد: در بازه زمانی ۲ ساله می‌توان ۳۴۲۸ طرح نیمه تمام ورزشی را با استفاده از ظرفیت بخش‌های مختلف از جمله بخش خصوصی و همچنین قهرمانان و پیشکسوتان به سامان برسانیم.

وزیر ورزش و جوانان به موضوع آمایش سرزمین در حوزه ورزش اشاره کرد و گفت: در حال حاضر حدود ۹۳ هزار مکان ورزشی ثبت شده که البته همه آنان متعلق به وزارت ورزش نیست و این آمار به ۱۰۰ هزار مکان نیز خواهد رسید.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.