توقف پیاده‌راه‌سازی باباطاهر در قسمت ابتدایی پروژه

چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 - 14:56
رئیس کمیسیون فنی، عمرانی شورای شهر همدان اعلام کرد: پروژه پیاده‌راه‌سازی خیابان باباطاهر و در بخشی که اثر تاریخی کشف شده، متوقف شده است.

مهدی حیدری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به عدم انجام کاوش در خیابان باباطاهر شهر همدان اظهار کرد: اداره‌کل میراث فرهنگی استان تا زمان دریافت مجوز به منظور کاوش در ابتدای خیابان باباطاهر، یعنی محدوده کشف اثر، اقدامی انجام نمی‌دهد. 

وی تصریح کرد: بنا به گفته مدیر منطقه چهار شهرداری همدان، عملیات اجرایی پروژه پیاده‌راه‌ خیابان باباطاهر در قسمت‌های انتهایی در حال انجام است و تنها در قسمت ابتدایی پروژه متوقف شده است.

حیدری با اشاره به اینکه اتمام عملیات اجرایی پروژه پیاده‌راه باباطاهر ۸۰ روز کاری زمان می‌برد، مطرح کرد: در این روزشمار که در ابتدای خیابان باباطاهر نصب شده، روزهای جمعه و تعطیل حذف شده است و تنها روزهای کاری محاسبه می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه بنا به گفته باستان‌شناسان در محدوده میدان امام خمینی(ره) و شش خیابان منشعب به آن حتماً آثار تاریخی یافت می‌شود، چرا میراث فرهنگی قبل از اجرای پروژه در این مناطق اقدام به کاوش نمی‌کند، گفت: میراث فرهنگی امکان و اختیار انجام چنین کاری را ندارد و پیوست میراث فرهنگی هم در اجرای پروژه‌ در این محدوده‌ها الزامی نیست.

به گزارش ایسنا، ۱۰ اردیبهشت‌ماه امسال عملیات اجرایی پیاده‌راه‌سازی خیابان باباطاهر همدان آغاز شد و قرار است پیاده‌راه باباطاهر در فاز اول در ۱۰۰ متر و با ۱۰ میلیارد اعتبار تا ابتدای سبزه‌میدان انجام شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش درباره زمان اجرای پروژه غیرهمسطح مدرس شهر همدان اعلام کرد: قرار است شهرداری همدان نسبت به پاسخگویی به سوالات استانداری اقدام کند که اگر این‌کار زودتر انجام شود، می‌توانیم پیگیری‌های لازم را انجام دهیم.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.