آغاز به‌کار رویداد فناورانه «نکست»

صدا و سیما سه شنبه 01 اسفند 1402 - 11:26
رویداد «نکست» در ۳ بخش زیست فناوری، هوش مصنوعی واتصال پذیری و ارتباطات کار خود را در اصفهان آغاز کرد.

آغاز به‌کار رویداد فناورانه «نکست»

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما  موضوعات این رویداد در ۳ حوزه «هوش مصنوعی، رباتیک و صنعت»، «اتصال‌پذیری، ارتباطات و میکروالکترونیک» و «زیست‌فناوری و زیست مهندسی» است و در هر بخش ٣ نفر برگزیده انتخاب خواهد شد. به رتبه اول ۵ میلیارد تومان جایزه و ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات، به رتبه دوم ۳ میلیارد تومان جایزه و ۹ میلیارد تومان تسهیلات و به رتبه سوم ٢ میلیارد تومان جایزه و ۶ میلیارد تومان تسهیلات اعطا خواهد شد.

این رویداد ملی که به ایران پیشرفته با فناوری‌های نوظهور می‌اندیشد، در مرحله ثبت نام اولیه موفق به جذب ۲۴۰ طرح از استان‌های تهران، اصفهان، خراسان رضوی، مازندران، آذربایجان شرقی، فارس، گلستان، کرمان، آذربایجان غربی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، زنجان، خوزستان، یزد، کرمانشاه، مرکزی، همدان، یزد و هرمزگان شد.

از کل تعداد طرح‌های ارائه شده ، ۲۸ طرح در زمینه «هوش مصنوعی، رباتیک و صنعت ۴»، ۲۰ طرح «اتصال پذیری، ارتباطات و میکروالکترونیک»، ۲۰ طرح «زیست فناوری و زیست مهندسی»، ۱۰ طرح «مشترک هوش مصنوعی و اتصال پذیری»، یک طرح «مشترک هوش مصنوعی و زیست فناوری» و ۳ طرح «مشترک زیست فناوری و اتصال پذیری» ثبت نام کردند.

با توجه به معیار‌های سخت‌گیرانه و دقیق این رویداد ملی فناورانه، ۸۹ طرح به مرحله ثبت نام نهایی رسید که ۸۶ درصد آنها از مبدأ شرکت‌های دانش‌بنیان به نکست راه یافته است. از میان شرکت‌های یاد شده در این مرحله با پراکندگی استانی تهران، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، فارس، مرکزی، یزد، آذربایجان شرقی، مازندران، گلستان، کرمانشاه، زنجان، خوزستان و ایلام، ۱۴ شرکت با فروش بیش از یک هزار میلیارد ریال، ۳۴ شرکت با فروش بین ۱۰۰ تا یک هزار میلیارد ریال و ۴۱ شرکت با فروش بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیارد ریال در سال گذشته برای حضور در این رویداد ملی ثبت نام کردند.

اولین دوره جایزه ملی فناوری نکست از صبح روز سه‌شنبه، یکم اسفندماه، در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان آغاز به کار کرده است تا فردا ادامه خواهد داشت.

فردا ۹ برگزیده این رویداد انتخاب و جوایز ملی فناوری «نکست» به برگزیدگان اهدا خواهد شد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.