۳۰۰۰ خوابگاهی متاهلی دانشجویی در دست ساخت است

پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403 - 16:22
ساری- معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در سه سال گذشته ساخت سه هزار خوابگاهی متاهلی در کشور آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، داداش پور بعدازظهر پنجشنبه در حاشیه بازدید از طرح‌های دانشجویی گفت: در سه سال گذشته سه هزار خوابگاه متاهلی در حال ساخت و دو هزار و ۶۰۰ خوابگاه نیز آماده ورود به مرحله ساخت و ساز است.

وی گفت: یکی از تلاش‌ها و برنامه‌هایی که دولت سیزدهم دارد که وزارت علوم هم با همکاری و همراهی وزارت راه و شهرسازی آن را دنبال می‌کند بحث خوابگاه‌های متاهلی در دانشگاه است.

وی افزود: تعداد خوابگاه‌های متاهلی قبل از دولت سیزدهم هزار و۲۰۰ واحد که در ۱۷ دانشگاه متمرکز بود و با توجه به قانون جوانی جمعیت برای اتفاق مبارک در دانشگاه‌های کشور و جامعه باید زیر ساخت‌های آن ایجاد شود که خوابگاه‌های متاهلی یکی از موارد مهم است.

داداش پور گفت: چنانچه زوج دانشجو در آن دانشگاه فاقد خوابگاه متاهلی باشد، در قالب قانون جوانی جمعیت توسط صندوق رفاه دانشجویی به این دانشجویان در کنار تسهیلات تحصیلی، وام تهیه مسکن نیز داده می‌شود.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.