اپل احتمالاً تولید قاب‌های FineWoven آیفون را متوقف می‌کند

دوشنبه 03 اردیبهشت 1403 - 10:01
احتمال دارد اپل تولید لوازم جانبی FineWoven را به دلیل دوام ضعیف آن‌ها متوقف کند. The post اپل احتمالاً تولید قاب‌های FineWoven آیفون را متوقف می‌کند appeared first on دیجیاتو.

اپل سال گذشته میلادی از قاب‌های سازگار با محیط‌زیست FineWoven رونمایی کرد، اما کاربران چندان از کیفیت آن‌ها رضایت نداشته‌اند. حالا به‌نظر می‌رسد اپل تولید لوازم جانبی FineWoven را به دلیل دوام ضعیف آن‌ها متوقف می‌کند.

براساس پست یک منبع آگاه در ایکس، اپل احتمالاً دیگر قاب‌ و بند‌های FineWoven برای آیفون و اپل واچ را به‌دلیل کیفیت نه‌چندان مطلوب آن‌ها تولید نمی‌کند. این شرکت ممکن است در آینده به سراغ مواد غیر چرمی دیگری برای لوازم جانبی خود برود. اگرچه هنوز اپل چیزی را تأیید نکرده است، اما این منبع آگاه پیش‌ازاین نیز اطلاعات درستی درباره قاب و بندهای FineWoven قبل از معرفی رسمی فاش کرده بود.

توقف تولید قاب‌های FineWoven اپل

اپل فروش لوازم جانبی چرمی را در سپتامبر 2023 (شهریور 1402) متوقف و آن‌ها را با مواد سازگار با محیط‌زیست FineWoven جایگزین کرد. اپل این مواد را به‌عنوان «پارچه لوکس و بادوام میکروتوییل» (Microtwill) توصیف می‌کند که از 68 درصد پلی‌استر بازیافت‌شده ساخته شده‌اند. همچنین قاب‌های آیفون FineWoven حدود 60 دلار، کیف‌پول‌های MagSafe نیز حدود 60 دلار، محافظ AirTag حدود 35 دلار و بند‌های اپل واچ نیز 99 دلار قیمت دارند.

لوازم جانبی ساخته‌شده از این مواد باتوجه به دوام ضعیف و کیفیت بد چندان مورد استقبال مشتریان قرار نگرفته است. در گزارش‌های مختلفی، کاربران می‌گویند قاب‌های FineWoven می‌توانند به شدت خراشیده شوند و تغییر رنگ بدهند. در فروشگاه آمازون نیز امتیاز این قاب‌ها به پایین‌ترین حد خود رسیده بود.

در بهار 2024 تنوع رنگی قاب‌های FineWoven کاهش داشته است و اگر اپل واقعاً تولید لوازم جانبی FineWoven را متوقف کرده باشد، ممکن است مدتی طول بکشد تا موجودی این شرکت به‌طور محسوسی کاهش یابد.

منبع خبر "دیجیاتو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.