آورد آب سد دز خوزستان در حد سیلاب نیست

شنبه 15 اردیبهشت 1403 - 12:34
اهواز- مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان گفت: وضعیت سد دز عادی است و آورد آب در حد سیلاب نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس صدریان فر صبح امروز شنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای بیان کرد: دریچه‌های سد دز برای رهاسازی آب در حد ایمن باز هستند و آب اضافه در حد سیلاب نیست و با توجه به ظرفیت سد مشکل خاصی وجود ندارد.

وی در ادامه نقطه بحرانی بارندگی اخیر را سد دز عنوان کرد و افزود: ورودی سد دز حدود ۲ هزار متر مکعب بر ثانیه بود، بنابراین خروجی سد را از روزهای قبل به حدود ۵۰۰ مترمکعب بر ثانیه رساندیم تا بتوانیم ظرفیتی حدود ۶۵ میلیون مترمکعب را ایجاد کنیم.

صدریان فر اظهار کرد: وضعیت مدیریت شده و حوضه‌های پایین‌دست در حال فروکش کردن هستند و احتمال دارد خروجی سد دز را در ساعت‌های آتی بیشتر کنیم.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به اینکه هم اکنون مخازن سدهای استان ۸۱ درصد افزایش یافته است، تصریح کرد: این میزان در سدهای زنجیره‌ای کارون ۹۱ و سد دز ۱۰۰ درصد است.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.