درخواست رئیس شورای شهر مشهد از فرماندار برای ورود جدی به مرز اختلافی مشهد و طرقبه-شاندیز

یکشنبه 09 اردیبهشت 1403 - 13:19
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: حدود ۲۰ سال است که مرز اختلافی بین مشهد و طرقبه-شاندیز حل نشده است، از فرماندار درخواست دارم که به صورت جدی به این موضوع ورود پیدا کنند.

حسن موحدیان امروز ۹ اردیبهشت‌ماه، در همایش تجلیل از شوراهای شهر و روستای شهرستان مشهد که به مناسبت روز ملی شوراها در مرکز همایش‌های بین‌المللی شهدای سلامت برگزار شد، ضمن تبریک روز معلم و کارگر و قدردانی از آن‌ها اظهار کرد: ‌آبادانی و توسعه اقتصادی به دست کارگران اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه اهمیت شوراها در قرآن، احادیث و قانون اساسی آمده است، عنوان کرد: حضرت امام(ره) در ابتدای انقلاب اهمیت شوراها را به صراحت عنوان کردند. کار شورا یک فضیلت انسانی است. همه ما کار با فضیلتی به عهده داریم و باید اهل مشورت و از استبداد و خودکامگی به دور باشیم. انحصارطلبی بر خلاف این فضیلت است، انحصارطلبی باعث سقوط انسانیت می‌شود.

موحدیان افزود: ما کنار هم موفق خواهیم بود. ما با مشورت به شخصیت دیگران احترام می‌گذاریم. یکی از مسائل مهم این است که شوراها با مشورت تصمیمات درست و مهم را می‌گیرند. اینکه ما دیگران را با شخصیت قلمداد کنیم و از آن‌ها مشورت بگیریم کاری است که حضرت امام(ره)، انقلاب را با آن آغاز کرد اما متاسفانه بی‌حوصلگی‌های ما باعث می‌شود که از این امر غفلت کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: مسئله دیگر در شوراها رسیدن به راه درست و حقیقت است. شوراها زمانی می‌توانند بهترین راه را بدست آورند که در تعامل با هم، کنار هم و با تفاهم درست به اهداف شوراها دست یابند.

وی با اشاره به اینکه شوراها نماد انسانی و آزاداندیشی هستند، تصریح کرد: اگر بخواهیم از نمادهای آزادنشینی سخن بگوییم باید شورا را نام ببریم. شوراها همچنین باعث انسجام‌بخشی می‌شوند و می‌توانند احساس مسئولیت را در بین مردم افزایش دهند.

موحدیان خطاب به فرماندار مشهد گفت: حدود ۲۰ سال است که مرز اختلافی بین مشهد و طرقبه-شاندیز حل نشده که این امر ترافیک شدید ایجاد کرده و موجب  نارضایتی مردم شده است. از شما خواستارم به صورت جدی به این موضوع ورود پیدا کنید.
 

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.