هیچ خانواده‌ای پشت نوبت دریافت خدمات از کمیته امداد خراسان رضوی نیست

دوشنبه 10 اردیبهشت 1403 - 11:58
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی گفت: در حال حاضر هیچ خانواری پشت نوبت این نهاد در استان نیستند.

رضا سلم‌آبادی در حاشیه همایش آموزشی توجیهی سفیران فرهنگی خیر و احسان کمیته امداد امام خمینی (ره) خواف در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: در کمیته امداد یک سری ضوابط و شاخصه‌هایی داریم که طبق آن ضوابط افراد تحت حمایت کمیته امداد قرار می‌گیرند.

وی اذعان کرد: بر اساس آن ضوابط در حال حاضر، هیچ خانواده‌ای پشت نوبت برای دریافت خدمات از کمیته امداد نیست، مگر افرادی که نقص مدارک داشته باشند یا پس از سامانه استعلام از سامانه این افراد به عنوان فرد نیازمند اعلام نشده باشند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی اظهار کرد: هرچند افراد جوان را صرف اینکه فقیر هستند نمی‌توانیم کمک کنیم اما سعی می‌کنیم در حوزه اشتغال و توانمندسازی اقتصادی خانواده‌هایشان کار شود.

وی همچنین در خصوص اعتبارات هزینه شده در راستای کمک به خانواده‌های نیازمند، افزود: کل منابع دولتی، مردمی و قرض‌الحسنه سال قبل ۷ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان بود که در استان توزیع شد.

سلم‌آبادی از جذب یا تخصیص بیش از ۱۰۶ درصدی اعتبارات سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: در مجموع ۱۰۶ درصد برنامه عملیات سال گذشته ما تحقق پیدا کرده است.

وی گفت: بحمدالله دولت و مجلس و مجموعه استان نگاهشان بر این است که میزان اعتبارات مرتبط با خانواده‌های نیازمند و فقرا حتماً تخصیص کامل داشته باشد و در همین راستا ۶ درصد بیشتر از برنامه پیش‌بینی شده در استان، اعتبار تخصیص پیدا کرد.

 سلم‌آبادی پیرامون توانمندسازی افراد و خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد خراسان رضوی گفت: سال ۱۴۰۲ دو جلسه توانمندسازی برگزار شد، یکی ابتدای سال و مربوط به سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ بود که ۸۰۰۰ نفر ابتدای سال توانمند و از تحت حمایت خارج شدند و دیگری اسفندماه سال ۱۴۰۲ برگزار شد و ۶۴۰۰ خانوار خودکفا و از تحت حمایت خارج شدند.

وی در خصوص اعتبارات توانمندسازی نیز اعلام کرد: بیش از ۲۲۰۰ میلیارد تومان منابع سال ۱۴۰۱ هنوز در حال پرداخت است که برای توانمندسازی مددجویان هزینه شده است.

وی همچنین افزود: اعتبارات قرض‌الحسنه اشتغال که مربوط به سال گذشته است تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه جاری همچنان ثبت می‌شود و تقریباً ۱۷ هزار فرصت شغلی ایجاد شده و از منابع تسهیلات اشتغالی جزء ۳ و جزء ۴ بود که به خانواده‌ها پرداخت شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی گفت: برنامه اعتباری امسال هنوز ابلاغ نشده البته پیش‌بینی می‌شود تا پایان اردیبهشت‌ماه جاری ابلاغ صورت گیرد و برای اشتغال خانواده‌ها، احتمالاً معادل حداقل سال قبل، منابع مالی داشته باشیم.

وی در ادامه از خانواده‌های خیرین، مؤسسات، تشکل‌ها، گروه‌ها، هیأت‌های مذهبی و خود مردم که پای‌کار خیر و انفاق احسان هستند قدردانی کرد و افزود: از نظر معدل کمک و انفاق به خیر در استان، با همراهی مردم و خیرین کمیته امداد امام خمینی خراسان رضوی در رتبه اول کشور قرار دارد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان رضوی افزود: در حال حاضر ۱۸۶ هزار خانواده، در این استان مستمری‌ بگیر هستند و حدود ۷۰۰۰ خانواده‌ دیگر هم معیشت نمی‌گیرند اما خدمات دیگری از کمیته امداد دریافت می‌کنند، در مجموع حدود ۱۹۳ هزار خانوار شامل ۳۷۰ هزار نفر می‌شوند.

سلم‌آبادی اعلام کرد: ۱۷۰ هزار نفر در طرح حامی کمک یار کمیته امداد در سطح استان هستند.

شهرستان خواف با ۴ بخش، ۶ شهر، ۸۵ روستا، ۱۶۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۲۷۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد مرکز خراسان رضوی قرار دارد.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.