ضربه کاری به ارتش اسرائیل و ترجمه عملی تهدیدات نصرالله

چهارشنبه 05 اردیبهشت 1403 - 16:20
ورود حزب‌الله به مرحله حملات ترکیبی و پیشرفته و به‌ویژه عملیات مهمی که در واکنش به جنایت رژیم صهیونیستی در ترور یکی از رزمندگان مقاومت لبنان انجام داد، حامل پیام‌هایی هشدارآمیز برای دشمن اشغالگر است.

به گزارش مشرق، جنگ غزه در حالی دویستمین روز خود را پشت‌سر گذاشت که طی مرحله اخیر از این جنگ شاهد تحولات قابل‌توجهی در راهبرد و همچنین نوع عملیات‌های جبهه‌های مختلف حامی غزه بوده‌ایم.

بار بزرگی که حزب‌الله از دوش مقاومت در غزه برداشت

در این میان حزب‌الله لبنان که به‌عنوان اولین گروه جبهه محور مقاومت که برای حمایت از غزه اقدام کرد و در دومین روز نبرد طوفان الاقصی یعنی 8 اکتبر 2023 رسماً پیوستن خود را به این نبرد اعلام نمود از همان ابتدا با یک استراتژی مشخص برنامه‌های خود را برای حمایت از مردم و مقاومت فلسطین در غزه اجرا کرد.

هدف مقاومت لبنان در ابتدای ورود به نبرد طوفان الاقصی این بود که بخشی از تیپ‌های ارتش رژیم صهیونیستی را در جبهه شمالی فلسطین اشغالی مشغول کند و به این ترتیب باری از دوش مقاومت در غزه بردارد که حتی به‌اذعان خود صهیونیست‌ها این هدف حزب‌الله محقق شد. بعد از آن مقاومت اسلامی لبنان به‌شکل تدریجی شروع به گسترش عملیات‌های خود در ابعاد کمّی و کیفی نمود و با وجود اینکه حزب‌الله در این نبرد هنوز قدرت واقعی خود را نشان نداده است اما از چندین سلاح جدید رونمایی کرد که موجب سردرگمی و گیجی دشمن شده است؛ به‌ویژه اینکه صهیونیست‌ها نمی‌توانند پیش‌بینی کنند در مرحله بعد حزب‌الله قصد استفاده از چه سلاح‌هایی را دارد و همین مسئله مقابله اسرائیل با عملیات‌های حزب‌الله را دشوار می‌کند.

مرحله پیشرفته عملیات‌های حزب‌الله و سردرگمی صهیونیست‌ها

در همین راستا به‌ویژه طی یک ماه گذشته شاهد تغییر چشمگیری در سطح کیفی و کمّی عملیات‌های حزب‌الله بوده‌ایم که بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران صهیونیست بر این باورند که حزب‌الله موفق شده است معادله‌ای را که از ابتدای جنگ غزه به‌دنبال تحمیل آن به اسرائیل بود تثبیت کند. نگرانی صهیونیست‌ها از عملیات‌های حزب‌الله زمانی بیشتر شد که این حزب قدرت خود را در سرنگونی پهپادهای پیشرفته اسرائیلی نشان داد، به‌طوری که از ابتدای جنگ غزه تاکنون 5 پهپاد پیشرفته ارتش اسرائیل از جمله پهپادهای هرمس 450 و 900 که هزینه سنگینی برای رژیم صهیونیستی دارد و این رژیم به کارآیی آنها به‌ویژه در زمینه جمع‌آوری اطلاعات افتخار می‌کرد، توسط حزب‌الله سرنگون شده است و آخرین مورد آن هم مربوط به چند روز گذشته بود که حزب‌الله موفق شد یک فروند دیگر از پهپادهای هرمس450 اسرائیل را در آسمان مناطق مرزی لبنان سرنگون کند.

پایگاه‌های راهبردی اسرائیل زیر آتش حزب‌الله

اما یکی از روش‌های قابل‌توجهی که حزب‌الله در عملیات‌های جدید خود ضد مواضع ارتش رژیم اشغالگر در پیش گرفته است، استفاده از حمله ترکیبی در هدف قرار دادن مواضع حساس این رژیم می‌باشد؛ موضوعی که موجب سردرگمی سامانه‌های پدافندی دشمن می‌شود، در همین راستا هفته گذشته حزب‌الله یک مقر فرماندهی سرّی ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه «عرب العرامشه» را هدف یک حمله ترکیبی با استفاده از موشک‌های هدایت‌شونده و پهپادهای تهاجمی قرار داد؛ عملیاتی که موجب شوک محافل امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی شد.

اما یکی از مهمترین عملیات‌هایی که حزب‌الله علیه ارتش رژیم صهیونیستی انجام داده است، مربوط به حمله هوایی در بعدازظهر روز گذشته می‌باشد که طی آن مقر فرماندهی تیپ گولانی ارتش اسرائیل و مقر یگان ایگوز وابسته به این تیپ در شمال شهر اشغالی عکا با چند فروند پهپاد پوششی و شماری پهپاد انتحاری هدف حمله مقاومت لبنان قرار گرفت و رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این اولین تهاجم علیه عکا در سال 2024 محسوب می‌شود. در پی این عملیات آژیر خطر در عکا و همچنین حیفا به صدا درآمد. از طرف دیگر رسانه‌های صهیونیستی از فرو رفتن شهرک کریات شمونه در خاموشی کامل بعد از شلیک 30 فروند موشک به‌سمت منطقه الجلیل اعلی در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

منبع: تسنیم

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.